KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 5.-6.4.2025
11927. IS Viikonloppu 5.-6.4.2025
Ylläpito4.4.2025 klo 13:37
Huomenna Ilmo Juhani Liljeroos ja Heli Kärkkäinen, maksimissaan 3-. Ei muuta kummempaa.2. Joutilas5.4.2025 klo 16:37
Oli kyllä ristikko minun mieleeni. Useita aukeavia ovia, mistä marssia sisään. Joitakin aiheita tosin piti kuuklata, kun eivät kuuluneet mitättömään tietämykseni piiriin. Isojen kuvien henkilöt kyllä olivat hallussa. Yhtä kuvaa en meinannut hahmottaa mitenkään, en edes ratkaisun jälkeen. Luupilla tutkittuani se sitten (ehkä) selkeni, vaikka lienee minulle aivan uusi tuttavuus. Kiitokset!
3. Kuju6.4.2025 klo 10:16
Vaikea päästä alkuun, mutta sitten yli puolet täyttyi joutuin, kunnes alkoi taas tökkimään. Ei ole vielä valmista.
4. Mumma6.4.2025 klo 12:39
Kiva ristikko, ei liikaa Googlea. Valmista tuli. Paras vihje - vety
- vety
5. Jaska6.4.2025 klo 19:25
Noin 80 prosenttia IJL:n laatimuksesta täyttyi suht. helposti. Viidennes siis takkusi ja pakotti googlaamaan. Siihen raukesi häämöttänyt mahdollisuus tuomita kovis keskikseksi. Eräs puolituttu olikin se toinen. Täyteen tuli 2½-ajassa, mutta ratkomatta jäi, kun yksi yhteys ei aukene, eikä ole jaksoa jatkaa netissä. Pahiksesta on siis tiukasti tulkiten kyse.Tässä on paremmat pääkuvasanat kuin viikon takaisessa, mutta yleisvaikutelma ei yllä ihan samaan
6. Ritu6.4.2025 klo 21:16
Ensisilmäysten jälkeen kirjoitin kolme sanaa kovikseen. Varmuutta niistä ei tietenkään ollut, kun ei ollut niihin vielä silloin yhtään risteävää sanaa apuna. Sen jälkeen tuli pitkä en ymmärrä mitään -tauko. Ärsyttävä tunne muuten! Ratkoin väliin Taviksen. Se kannatti. Se jopa avitti minua eräiltä osin uudelleen koviksessa alkuun. Tavis on kyllä kerta kerran jälkeen aina ratkomisen väärti. Kokonaisten tavujen löytäminen vaatii joskus melkoisestikin pohdintaa, mutta enpä muista, että yksikään Tavis olisi koskaan jäänyt negatiivisessa mielessä mieleen. Laatutyötä!
Kovis täyttyi iltapäivään mennessä. Alkuun päästyäni se eteni kivoin harppauksin. Sinisiin onnistuin risteävien avulla lopulta nopeasti arvaamaan haetut ratkaisusanat. Yhden nelikirjaimisen ratkaisusanan yhteys vihjeeseen on vielä keksimättä. Googlea tarvitsin minäkin nimien tarkistukseen. Tässä ristikossa oli kuitenkin mielestäni mukava määrä oivalluksen helmiä ja ehkä pientä "juonen" tykkää, joten googlausta ei ollut häiritsevästi ja se jäi jotenkin taka-alalle.
Alkuun kirjoittamani kolme sanaa pysyivät ruuduissaan loppuun saakka.
Lauantain IS:n pehmisten osalta minut on varmaan hemmoteltu piloille! Pehmiksissä on ollut näitä taidemaalaus-aiheisia ristikoita, jotka ovat jääneet mieleen niin hienoina kokonaisuuksina, että niiden jälkeen mikä tahansa pehmis ei enää tunnukaan niin täydelliseltä. Vähän on jopa harmittanut, etten kerännyt ja säilyttänyt niitä. Nyt olisi jälkeenpäin ollut hieno selailla ne kaikki läpi.Mutta kun ei ensimmäisen jälkeen arvannut, että tulee toinen ja kolmas jne.
Vapaapäivä kului kuitenkin rattoisasti ristikoiden parissa. Kiitos niistä!
7. Jiikoo6.4.2025 klo 22:17
Kahdelle päivälle riitti töitä tässäkin eikä ilman apuja olisi täyttynyt varmaan kolmessakaan. Vastaustekstari lähti äskettäin Pitääkö olla huolissaan -ohjelman katselun aikana. Ihan mukava makuhan tästä IJL-kolmemiikasta jäi!Vkl-urakat nyt hoideltu ja voi alkaa odotella pussinokkalinnun lentoa postilaatikkoon :•)
8. happonen6.4.2025 klo 23:42
Nyt oli kyllä melkoisen pehmeä ristikko, ehkä sellainen hollantilaistyylinen 2dl "tuoppi" olisi arvioni. Toki ratkontaa auttoi se, että fotojen ihmiset olivat tuttuja ja pakollinen leffatrivia löytyi jopa minun nahkakantisista kansioistani. Toki laadukas ristikko, mutta kovempia aineita olisin toivonut näin sm-kisojen kynnyksellä.
9. jukkap,10.4.2025 klo 13:24
Mumma, -VETY ei aukene minulle. Selittäisitkö.
10. Ylläpito10.4.2025 klo 13:43
Selitykset vasta ensi tiistaina!
KOMMENTOI