KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKKOJEN RAHOITUSPOHJA

2359. Ristikkojen rahoituspohja

ö11.2.2006 klo 11:37
Jatkan ihmettelemistä, miksi ristikkolehdissä ei ole mainoksia paitsi julkaisijan omia.

Ristikkolehti on erittäin hyvä mainosväline, koska lehti pysyy käsissä kauan. Mainos tulee huomatuksi toistuvasti. Ristikkolehdessä mainoksen teho olisi aivan erilainen kuin esim sanomalehdessä, jossa se jää usein jopa huomaamatta.

Jos itse olisin mainostaja, käyttäisin taatusti ristikkolehtiä. Ehkä sitten myös laatijoiden marmatus, ettei tästä mitään tienaa, loppuisi.
2. KP11.2.2006 klo 13:02
Mitä lehdessä maistaisi ja kuka?
3. kp11.2.2006 klo 13:16
Eipä maistaisi vaan manostaisi.
4. marjaana11.2.2006 klo 13:24
Voishan niissä mainostaa vaikka sudokulehtiä... ;o)
Tai suksia: "Kansa, ylös, ulos ja lenkille!"
5. pk11.2.2006 klo 15:52
Eipä manostaisi vaan mainstasi.
6. Matti11.2.2006 klo 15:56
Eikös Wolff ollut mainstasi, vai kuka se oli.
7. pk11.2.2006 klo 16:15
Ei mainstasi vaan mainostsi tarkoitin
8. Antti Skyttä11.2.2006 klo 17:50
Miksi ristikkolehdissä ei ole mainoksia?

Ristikon ratkojat eivät ole homogeeninen ryhmä paitsi ratkaisuinnostuksensa suhteen.
9. urputtaja11.2.2006 klo 20:30
Kyllähän ristikkolehdien asiakaskunnalle yhteistä löytyy. Esimerkiksi kynä- ja kumitehtaat voisivat mainostaa. Miten olisi ristikonratkontaan sopiva kynäkumi-yhdistelmä, ei kuluta paperia puhki. No hups, nyt paljastin hyvän tuotekehittelyideani.
10. Jukkis11.2.2006 klo 20:33
No Antti onkos esim. Hesarin lukijat sitten kovinkin homogeeninen ryhmä?

Mainosmaailman logiikan olen kyllä ennenkin havainnut aika hankalaksi ymmärtää.
11. Asiaa miettinyt11.2.2006 klo 22:33
Ristikkolehti ilmestyy ensin 40-sivuisena, kaikilla sivuilla ristikoita.

Tämän jälkeen ristikkolehti ilmestyy saman paksuisena mutta vaikkapa 5 sivua on vain mainoksia. Mitä tuumaa kuluttaja = ratkoja?
12. Timppa11.2.2006 klo 23:05
Pelikaaneistakin on kadonnut kansiristikko! Esim. PuPe 1/2006, kannessa lukee: 36 SIVUA, mutta ristikoita onkin vain 29 sivulla...:(. No, enpä ole vertaillut muihin lehtiin eikä suhde luultavasti ole sen huonompi kuin eräällä suurella SANOMAlehdellä, siis uutiset yms. muu luettava/mainokset...;)
13. Timppa11.2.2006 klo 23:16
Juu juu, ymmärrän kyllä, että edellisten ratkaisut ja pääkirjoitus/toimitustiedot yms. vie oman tilansa...;)
14. Antti Skyttä11.2.2006 klo 23:44
Jukkis!

Hesarin lukijat eivät todellakaan ole homogeeninen ryhmä.

Mutta heitä on paljon.

Siksi Hesariin kannattaa laittaa, kovallakin hinnalla, mainoksia. Kun aika lailla suuri porukka melkein mistä tahansa kiinnostuneita ihmisiä lukee tai ainakin tilaa/ostaa Hesaria.
15. JPQ12.2.2006 klo 00:40
Antti Skyttä: lisäksi he jotka lukevat sitä kirjastossa,tai joskus
ystävällä tms.
16. kp12.2.2006 klo 09:13
Miksi ristikkolehdessä ei ole mainosta?
Mainostajat katsovat, että mainos menee tuuleen...
ei ole mikään kohderyhmä, niinden lehtien käyttäjät...
17. kp12.2.2006 klo 09:22
Ei ollut Aku Ankassakaan ennen (10v. sitten) mitään mainosta.... Jostain syystä lehteen on ilmestynyt nyt niitä
(mainoksia).
18. Jaska12.2.2006 klo 12:20
Olisi kiva tietää kaikkien Suomessa julkaistavien ristikkolehtien yhteinen painosmäärä vuodessa. Miljoona? Alle? Enemmän? Jos on enemmän, niin luulisi riittävän ilmoitusfoorumiksikin. Ja aivan varmasti mainostajat heräisivät, jos olisi vain yksi superristikkolehti noin mahtavin painosmäärin. Lehden nimeksi sopisikin parhaiten Superikko. En veloita tulevalta lehdeltä nimekäyttöoikeudesta mitään (vrt. konsulttifirma 100 000 euroa). Niin että kaikki Suomen ristikkolehdet, yhtykää!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *