KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS 7.8.2026
12603. HS 7.8.2026
Ylläpito6.8.2026 klo 21:22
Tänä perjantaina saatte aika perinteisen ristikon, pluspuolina ajankohtaisuus ja tyylikäs symmetrinen lausekokonaisuus.2. Germ Popo6.8.2026 klo 21:50
Nyt täytyy itsekin liittyä kuoroon ja moittia ristikon liiallista helppoutta. Vie ratkomisesta ilon melko tehokkaasti kun ristikon saa kerralla täyteen. Ja minä olen ratkojana ihan täysi tumpelo. Eikö vaikeusastetta voisi nostaa ihan reilusti?
3. Eikka6.8.2026 klo 22:09
Lainaus: 2. Germ Popo 6.8.2026 klo 21:50Nyt täytyy itsekin liittyä kuoroon ja moittia ristikon liiallista helppoutta. Vie ratkomisesta ilon melko tehokkaasti kun ristikon saa kerralla täyteen. Ja minä olen ratkojana ihan täysi tumpelo. Eikö vaikeusastetta voisi nostaa ihan reilusti?
Mukavaa tietysti kuulla ihmisten harrastussuunnitelmista, mutta miten kuoroon liittyminen liittyy tämän ristikon vaikeuden arviointiin? Ja yksinäiseen moitteeseen... Soolo, duo, trio, kvartetti jne. Kuinka monta ihmistä tarvitaan muodostamaan kuoro?
No joo, eikä ollut 24.7. ristikko tälläinen. Eikä Lars "Lalle" Valli voittanut kisassa.
4. Rampe7.8.2026 klo 08:17
Ei tämä minulle ainakaan ollut liian helppo. Aikaa meni tuplasti viimeviikkoiseen verrattuna, joka tosin ratkesi turhan nopeasti.Minultakin jäi tässä säikeessä huomaamatta Germ Popon mainitsema kuoro.
5. Jiikoo7.8.2026 klo 09:10
Minulle tässä riitti nautintoa sekä ilta- että aamuvuoroon, lievään nopeutusavun käyttöönkin myönnän syyllistyneeni.
6. Uusi7.8.2026 klo 10:08
Minullekin riitti tässä haastetta ja luovaa ajattelua oli kiva käyttää. Tykkäsin. Myös nuo lauseet olivat mielestäni hyvät.
7. Pier Kaas7.8.2026 klo 10:50
Minusta ristikko on hyvä, juuri sopiva koko kansalle tarkoitettuun lehteen.Jos ja kun joku haisevia [omakehu] kommentteja kirjoittava moittii ristikkoa liian helpoksi,
hakeutukoon vaativampien pariin, niitä kyllä löytyy muun muassa Alf Simbergiltä!
8. Jaska7.8.2026 klo 12:05
Sujuvasti täyttyi vajaassa tunnissa kahden omista virheistä johtuneiden googlevarmistuksen kera. Vaikeustaso siis jälleen keskis. Monet tutut vihjeet ja pääkuva-aihe poikivat tämän ällistyttävän HS-uusristikkonopeusennätykseni. Sehän jää valitettavasti lopulliseksi, jos "kuorolaisten" toiveet toteutetaan. Hekin kuitenkin tietänevät, että vaikeampi ristikko löytyy jo huomenna Iltiksestä.Tämä olisi kaikin puolin täydet pinnat ansaitseva keskis, jos... Niin, puolikas on pudotettava vain yhden vihjeen kahden kirjaimen pakottamana.
9. Jontte7.8.2026 klo 12:45
Jälleen hieno keskisristikko ja sangen ajankohtainen. Kuorolainen germ popo voi tosiaan hakeutua osaamistasoaan vastaavaan seuraan.
10. Heppu7.8.2026 klo 15:55
Leppoisa mukava ristikko. Kun K24 löytyi Nykäsestä ja ruotsinkielinenkin ratkaisi kuulun koneen, ei huomauttamista.
11. Eikka7.8.2026 klo 16:15
Lainaus: 9. Jontte 7.8.2026 klo 12:45Jälleen hieno keskisristikko ja sangen ajankohtainen. Kuorolainen germ popo voi tosiaan hakeutua osaamistasoaan vastaavaan seuraan.
Soolourakin on ihan varteenotettava vaihtoehto.
12. Owlie7.8.2026 klo 17:00
Tulihan täyteen perjantaina. MARKKINAPAIKKA löytyi viimeisenä.Kiva ratkottava.
13. Mooses7.8.2026 klo 18:45
Minusta muutamat vihjeet ovat mielestäni huonoja. Esim. "ryostat", "sjauttaa". Kyllä vihjeet pitäisi olla selvällä suomen kielellä, eikä väkisin tehtyjä väännettyjä sanoja,jotka eivät merkitse mitään. Sain toki ristikon ratkaistua.
KOMMENTOI