KESKUSTELUT > RISTIKOT > PUNAINEN PELIKAANI 3/2026

12515. Punainen Pelikaani 3/2026

Mr. X15.4.2026 klo 18:47
Jo eilen löytyi postilaatikosta.
Oli myös ilo huomata pitkästä aikaa oma nimi voittajien luettelossa (satanen on mulle isohko raha kerralla törsättäväksi).
2. outsider15.4.2026 klo 19:24
Samoin tuli eilen. Ja jo ensisilmäyksellä näkee, että Viitamäen tavuristikon kanssa menee helposti juhannukseen...
3. Jiikoo15.4.2026 klo 19:27
Vilpittömät onnittelut! Oma PuPe-ennätykseni on yhä kaksikymppiä, kilvoittelu jatkukoon.

Minulle lehti taisi tulla jo maanantaina. Alkuviikko tahtoo olla IS-pakerrusta, joten PuPessa vasta kansi, piilikset ja sporttinen avoristikko täyteen töherrettynä. Kakkosnumero tuli jo lähetetyksi, siitä jäivät sanakehikko, sokkokrypto, käärme ja tavuristikoista se kinkkisempi vaille ansaitsemaansa huomiota. Kun ei pysty kykenemään niin ei!
4. Nimim. Hameessa15.4.2026 klo 22:13
Postiluukusta lennähti punainen pelikaani tänään Tampereella. Vanhasta tekemättä vielä krypto, sitten voisi taas kokeilla onneaan. Enkä olisi taas selvinnyt tähän saakka ilman passelia. Vaikka eihän niistä ristikoista oikein saa oivalluksia. Nyt riittää tarpeeksi mukavaa ajateltavaa kesäkuuhun saakka. Hurraa!
5. Auri Saari16.4.2026 klo 14:56
Saako täällä tunteilla?
Tahdon vain kertoa, miten minä niin mieleni pahoitin, kun päätoimittaja Eki palstallaan luetteli nimeltä 10 laatijaa. Mutta kertaakaan - aiemminkaan - en ole päässyt mukaan vastaavaan nimiluetteloon. Taitaa meitä olla pari muutakin laatijaa, joiden nimet ovat jääneet mainitsematta, se vähän lohduttaa. Monikohan ratkoja sitä edes huomaa - tai - onko sillä nyt väliäkään?
6. Eki16.4.2026 klo 15:30
Voi Auri, anteeksi, minä keskityn niin loppupäähän, että max keskitasoisia puurtavat laatijat, siis Saari, Lehtinen, Pallonen ja Vuokila, jäävät mainitsematta. Samassa veneessä ollaan!
7. Jiikoo16.4.2026 klo 17:08
Auri, toivottavasti sinua laatijana lohduttaa, jos tässä ratkojana kerron juuri tänään puolenpäivän aikaan ratkoneeni ristikkosi sivulta 10. Pidin siitä kovasti! Laadit yleensäkin virkistävällä tavalla massasta poikkeavia tehtäviä.
8. Joutilas16.4.2026 klo 17:27
5. Auri Saari, Jiikoo tuossa ehti viemään sanat suustani. Laatimuksiasi on niiden erilaisuuden, sen tuoman haastavuuden ja muun kikkailemattomuuden myötä mukava ratkoa. Kiitos!
Kiitos myöskin Arto Kuivaselle erityisesti sivun 22. keltaisista.
Jatketaan parhaan ristikkolehden pauloissa. :)
9. Satu16.4.2026 klo 18:00
Lainaus: 7. Jiikoo 16.4.2026 klo 17:08
Auri, toivottavasti sinua laatijana lohduttaa, jos tässä ratkojana kerron juuri tänään puolenpäivän aikaan ratkoneeni ristikkosi sivulta 10. Pidin siitä kovasti! Laadit yleensäkin virkistävällä tavalla massasta poikkeavia tehtäviä.

Kiitoa Auri Saari!. Minä myös tykkäsin tästä eri tavalla laaditusta ristikosta, kesti hetken ennen kuin pääsi alkuun mutta kunhan alku aukesi niin tosi kiva erilainen ristikko. Toivottavasti saamme samantyylisiä lisää!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *