KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 11.-12.4.2026
12509. IS Viikonloppu 11.-12.4.2026
Ylläpito10.4.2026 klo 00:17
Huomenna Teemun ja Heikin 2½ ja ParkkisAntin piilis.2. Jiikoo11.4.2026 klo 08:55
”Till tidernapa har man levat”, kun Ilta-Sanomien vkl-Kovis täyttyi näin laupäev-aamutunneilla! Dopingia toki mukana. Miellyttävä 2½, kuten kaksikolta saattoi odottaakin.
3. faketaxu11.4.2026 klo 14:01
Mahtava ristikko. Parhaat vihjeet ehdottomasti Oleg, GeeBee, tori ja Terje.
4. Jaska11.4.2026 klo 15:01
Tämä ääripää ratkesi mennen (Googleen) tullen (Googlesta) tunnissa. Hyvä niin, sillä se ratkojantappoääripää on vieläkin vaiheessa.
5. iso S11.4.2026 klo 17:41
Pehmiksessä vaikeinta oli se, että kerrankin oli liikaa tietoa. Siis minulla, ei vihjeessä. W. Torikka? Onko hän ok? Ei kai jotain ole sattunut?Etsimättä tulee mieleen juuri keksimäni vanha sananlasku: olenhan minäkin, sanoi entinen mies kun polkupyörän putkelle putosi.
6. Jiikoo11.4.2026 klo 18:21
iso S, taidanpa fakki-idioottina jakaa huolesi. Ekillä laatijana lienee sellaista tietoa, jota minulla ja vaikkapa Wikipedialla ei ole. Tähän saakka oikeampana pitämääni ratkaisusanaa varten olisi pitänyt varata kaksi ruutua enemmän tilaa.Tein aamulla Pehmiksestä tulosteen alakerran ratkomon tarpeisiin mutta vasta nyt perehdyin siihen itse.
7. happonen11.4.2026 klo 18:22
Melko vaisu ristikko. Mikään vihje ei tuottanut suuria elämyksiä ja pääkuvan lauseet eivät olleet kovin erikoisia nekään. Muutamaa outoa nimeä en jaksanut arvailla vaan kysäisin suosiolla agentiltani. Tuoppia en saanut tyhjäksi ennen kuin ruudut olivat täynnä. Lähellä keskis-tasoa siis.Onhan tämä silti erittäin laadukas ristikko verrattuna vaikka siihen mitä toinen iltapäivälehti julkaisee.
8. Kuju11.4.2026 klo 18:32
Kun pääsi käyntiin ekasta hoksauksesta (autoksi jos 3. on y) niin joutuin tuo googlailemalla täyttyi. Ratkaisut olivat pääosin kymmenen vuoden aikana usein käytettyjä sanoja. Mutta kyllä tämä kakspuolikas kovis oli, ei keskis.
9. PM11.4.2026 klo 21:49
Tällä kerralla koviksen ratkonnassa ei tietolähteet olleet tarpeen.
10. iso S11.4.2026 klo 23:07
Lainaus: 3. faketaxu 11.4.2026 klo 14:01Mahtava ristikko. Parhaat vihjeet ehdottomasti Oleg, GeeBee, tori ja Terje.
Joku tunnettu koiranleuka aloitti eduskunnassa puheensa sanoilla "arvoisa puhemies". Puhemies reagoi vaistomaisesti: täällä ei saa käyttää ivallista puhetapaa!
Ainakin hyvällä maulla harrastettu ironia lienee täällä sallittua ja siitä luullakseni siteeraamassani viestissä oli kysymys. Nuo ovat eturivissä kun mietitään, mitkä vihjeet varmimmin johtavat Googlen apuun turvautumiseen. Itse kysäisin asian jouduttamiseksi Terjen.
Muutama vihje ei minua eriryisemmin miellyttänyt, mutta eihän kaikille voi olla kaiken aikaa mieliksi. Sen sijaan ikään kuin korvaukseksi yksi kissavihjeistä huvitti minua enemmän kyin yleensä tapahtuu, kun luulee kaiken hauskan jo aiemmin nähneensä.
Vaikeusaste on minun horisontistani katsottuna tarkasti oikein. Pään raapimista riitti enemmän kuin olisi keskiksessä kohtuullista. Toisaalta kaikki selvisi yhdellä (riittävän pitkällä) istunnolla ja muutamassa kohdassa Googlen avulla, joten 3- olisi liioittelua.
Sanomattakin on selvää mutta sanon silti, että tämä taso on minulle sopivan yläosastoa. Jaksaa nauttia, kun ei tarvitse vääntää hampaat irvessä päivätolkulla. Hyvä tuli, sanoisi hampparifirma.
11. Rampe11.4.2026 klo 23:53
faxetaxu (3), näköjään en ymmärrä satiiria. Enkä sitäkään, mikä kommentissasi oli hauskaa.
KOMMENTOI