KESKUSTELUT > RISTIKOT > TEKIJÄT POIS, UUDET NIMIMERKIT ESIIN!

12103. Tekijät pois, uudet nimimerkit esiin!

Ylläpito17.10.2025 klo 13:10
Tänne sivustolle on viime aikoina ilmestynyt suuri määrä erilaisia tekijöitä, on hämmästelijää, sivustakatsojaa, pähkäilijää sun muuta. Joskus ne tuntuvat sivunimimerkeiltä, vaikka vain yksi per henkilö on sääntö. Olisi hyvä valita muunlainen nimimerkki, mielellään niin persoonallinen, ettei sitä helposti kukaan vohki vahingossa. Ehkä sallitaan pelaaja, joka on Hesariin kommentoinut ties kuinka monta vuotta.

Pyritään sitten keskustelemaan hyvässä hengessä ja persoonallisilla vakionimimerkeillä, ei millä milloinkin sattuu huvittamaan!

Jos mielipiteesi poistetaan eikä siinä ole mitään loukkaavaa, tämä voi tapahtua myös vahingossa ja siitä voi viesteillä meille. Tarkoitus on pitää porttikieltolainen poissa ja kaikki ip-osoitteet eivät näytä kuin suunnan, mistä viesti tulee. Hänellä on suuri halu kommentoida vilpillisesti eri nimimerkeillä, jotta edes joku jäisi paikalleen. Kumma tarve, kun on itse sössinyt mahdollisuutensa keskusteluun täällä ja nyt sitten rikkoo kaikkia sääntöjä.
2. Tarkkailija17.10.2025 klo 14:02
Käytin nimimerkkiä Tarkkailija, koska se sopi HS-säikeiden nimimerkkien tyyliin - siellähän tämän tyyppisiä nimimerkkejä on monella. aika vakionimimerkeiltä jotkut vastaavat tuntuivat.

Kirjoitin varsin asiallisesti ja aivan säikeen tyyliin. Viimeisessä kommenteissa toin esille omaa tyyliäni ratkoa vähän opastavassa sävyssä. Osaan kyllä kirjoittaa asiallisesti. Joskus saatan olla liian kriittinen ja teen joskus virhearvioita, mutta kuka niin ei toimisi.
3. Ylläpito17.10.2025 klo 14:13
Vastaapa rehellisesti, oletko tänään kirjoittanut muillakin nimimerkeillä, vaikka sinulla on täydellinen porttikielto?
4. Tarkkailija17.10.2025 klo 14:21
Yhtä toista nimimerkkiä käytin, mutta esim. "sivustahuutelija" ei ole käyttämäni nimimerkki - Suomi24 joku saattoi sitä luulla käyttämäkseni nimimerkiksi. Mitä olen kirjoittanut, olen kirjoittanut aivan asiallisesti. Voisit ihan hyvin lopettaa porttikiellon ja poistaa vain ne kommentit, jotka oikeasti ovat sellaisia, että ansaitsevat poiston. Sellaisia en ole moneen kuukauteen kirjoittanut. Kerran laitoin minusta perustellusta syystä samaa asiaa kahteen säikeeseen.
5. Ylläpito17.10.2025 klo 14:30
Lopeta jo hokeminen asiallisuudesta, varsinkin eri nimimerkeillä sotket keskustelua kielletyllä tavalla, sotkien myös lukijoita ja muita kommentoijia. Sinä työllistät ja häiritset nytkin yritystä jatkuvalla kirjoittelulla täällä ja sähköposteilla tekijöille ja asiakkaille. Jos saisit taas kirjoittaa tänne, rauha olisi poissa, alkaisit syyttää muita panettelusta ja jatkuvaa vastailua ja selittelyä pitäisi harrastaa päivät pääksytysten.

Tilanne on tämä eikä tule miksikään muuttumaan. Älä kirjoita, älä neuvo, älä selitä, pysy poissa! Mikään perustelu ei auta, valitettavasti!
6. Eikka17.10.2025 klo 14:35
”Epätietoin Intian peräkylästä” -tyyppiset nimimerkit sopivat lehtien nimimerkit salliville mielipidesivuille. Ja varmaan vauva.fi:hin, mutta tänne ei.

Olen joillekin latvusto-ongelmaisille sanonutkin, että on ihme, kun jostain tulee muka-notkea kommentti ihan vasta(=uudesti)syntyneeltä nimimerkiltä.

Suoraselkäisimpiä ovat he, jotka kirjoittavat eriävän mielipiteensä tutulla nimimerkillään ja sen jälkeen voidaanin olla seuraavasta asiasta samaa mieltä.

Erityismaininta laatijoilla, jotka kommentoivat ristikoihinsa tulleita kommentteja ja oikaisevat mahdollisia virheitään. Lehtokin on ehkä tätä yrittänyt, mutta ei ole onnustunut mahduttamaan ruutupaperiaan USB-porttiin.
7. Tarkkailija17.10.2025 klo 14:40
Kirjoitin nimimerkillä Tarkkailija ja eräillä muillakin ihan kohtuullisessa määrin, en mitenkään ketään häiritsevän runsaasti. En laittamillani kommenteilla ketään sotkenut. Rauha oli joskus poissa ennen kaikkea kahdesta syystä. Ensinnäkin erittäin ilkeistä kommenteista. Ne olivat provokatiivisia ja niihin tuli vastattua. Toiseksi siitä, että kirjoitin liikaa. Ilkeitä kommentteja on täällä Ylläpito viime aikoina varsin asiokkaasti poistanut, sillä niitä ei juuri ole. Jos kirjoittaisin liikaa, siitä saisi yksittäisessä tilanteessa huomauttaa. Jos luet foorumiani, sen kirjoittelu on erittäin asiallista.

Kun en ole voinut kommentoida joistakin ristikoista täällä, olen laittanut s-postin tekijöille. On ollut myös rakentavaa keskustelua. Kiitoksiakin olen antanut, joskin niitä olisi voinut antaa enemmän. Olen ollut yhteydessä IS:ään ja muutamiin muihin tahoihin, jos on ollut huomautettavaa ristikoista, koska en ole voinut täällä esittää mielestäni ihn perusteltua kritiikkiä. Asiakkaat ovat myös pitäneet kritiikkiä perusteltuna.

Täällä joillakin on ollut pakonomainen tarve teilata mielipiteitäni. Kun niin on täällä toimittu, tietenkin siitä on silloin tällöin tullut pitkiäkin kinoja. Niihin on helppo puuttua - mutta myös epäasialliseen teilaamiseen pitäisi puuttua samalla.
8. juju17.10.2025 klo 14:51
Tapio?
9. pelaaja17.10.2025 klo 14:54
"Ehkä sallitaan pelaaja", lukee avauskommentissa. En millään raskitsisikaan itsestäni luopua, joten kiitos sallimuksesta. Tosin olen pääosin jättänyt HS-ristikoitten kommentoinnin, koska en niitä ristikoita enää ratko.
Pakkomielteiset multikommentoijat kyllä kummastuttavat. "Tarkkailijan" yhden nimimerkin vuosia vanhat jutut ennen porttikieltoa saavat kylmät väreet vieläkin pintaan.
10. Tulkitsija17.10.2025 klo 22:03
Arvoisa Ylläpito, nyt en lainkaan ymmärtänyt, miksi kehotit minua lukemaan tämän säikeen. Luin, mutta
kun en minä käytä useampia nimimerkkejä enkä omasta mielestäni mitenkään kirjoittele asiattomuuksia, enkä
kovin paljoakaan, niin kovin ihmettelen.
11. Ylläpito17.10.2025 klo 22:08
Et varmastikaan, mutta nyt on tullut liikaa samantapaisia ja jokainen (valitettavasti historiaa tutkimatta) saa vaihtaa nimimerkkiä, kiitos. Näitä ei hullukaan erota toisistaan pitkän päälle.
12. Funny17.10.2025 klo 22:39
Se, mikä minua on kauan ihmetyttänyt, kun tänne ilmestyy aivan uusia nimimerkkejä, muitakin kuin noita "tekijöitä", kun monet heistä ovat heti valmiita asiantuntijoita, jotka rupeavat neuvomaan kokeneita laatijoita.

Sitten on sellaisia nimimerkkejä, jotka ovat keskittyneet tekemään ärsyttäviä huomautuksia ja oikaisuja toisten kommenteista, ja tuntuu ettei heillä ikinä ole mitään omaa asiaa. Epäilen, että jotkut eivät vain kehtaa huomautella omalla tutulla nimimerkillään.
13. Heifi H.18.10.2025 klo 09:47
Lainaus: 12. Funny 17.10.2025 klo 22:39
Se, mikä minua on kauan ihmetyttänyt, kun tänne ilmestyy aivan uusia nimimerkkejä, muitakin kuin noita "tekijöitä", kun monet heistä ovat heti valmiita asiantuntijoita, jotka rupeavat neuvomaan kokeneita laatijoita.

Sitten on sellaisia nimimerkkejä, jotka ovat keskittyneet tekemään ärsyttäviä huomautuksia ja oikaisuja toisten kommenteista, ja tuntuu ettei heillä ikinä ole mitään omaa asiaa. Epäilen, että jotkut eivät vain kehtaa huomautella omalla tutulla nimimerkillään.

Huomionne osuu naulankantaan.
14. kp18.10.2025 klo 10:04
11. YlläpitoLainaa17.10.2025 klo 22:08
Et varmastikaan, mutta nyt on tullut liikaa samantapaisia ja jokainen (valitettavasti historiaa tutkimatta) saa vaihtaa nimimerkkiä, kiitos. Näitä ei hullukaan erota toisistaan pitkän päälle.

Ihmettelen suuresti minkä takia Ylläpito ylipäänsä valvoo nimimerkkejä.
-Eikö tämä pitäisi olla vapaa keskustelu paikka?
15. iso S18.10.2025 klo 11:55
Vapaudella ja älyvapaudella on se ero, että vapauteen kuuluu myös vastuu.

(terveisin nimimerkki paljon kirjoittava, joka on toistaiseksi saanut jatkaa)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *