KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT 9/2025

12060. Iisakin Ristikot 9/2025

Joutilas3.9.2025 klo 18:26
Ai että, mitä herkkua Janne Salo taas meille tarjoilikin! Oli kyllä todella meheviä narutuksia. Mansikkana kakun päällä oli vihje "NUU" ja sen ratkaisu. Sikäli mikäli sen oikein ymmärsin, niin hauskan ansan oli laatija viritellyt. Janne Salosta on kehkeytynyt minun yksi suosikki laatijoista. Listaan hänet samaan kategoriaan Toni Pitkälän, Antti Viitamäen ja Juha Hyvösen kanssa. Kiitokset!
2. Justiina4.9.2025 klo 14:13
Itse aloitin Kuukauden Auliksella, ja kerrankin sain kaikki harmaat sanatkin ratkottua. Kuvatkin olivat tunnistettavia. Viisi uppo outoa sanaa ratkesivat risteävien avulla. Jee!
3. Rampe4.9.2025 klo 16:57
Joutilan, luulen myös ymmärtäväni "NUU"- vihjeen idean. Toinen, enkä vieläkin parempi on sotattu "VINTIÖ"-vihje.
Ristikkoni oli jokseenkin täysi, kun sen lopulta tajusin.
4. Joutilas5.9.2025 klo 12:20
3. Rampe, molemmat "NUU" ja yliviivattu "VINTIÖ" vallan erinomaisia. Paremmuutta en ala arvuuttelemaan. Molempi parempi. ;)
5. Ulla5.9.2025 klo 18:50
Janne Salo on paras! Aloitan aina hänen ristikostaan ja huumori on kohdallaan.
6. Renki6.9.2025 klo 10:49
Terhi Kontio laati jälleen mukavat piilosanat. Yksi tarkennus sivulle 10 pystysuoraan 2. suomalaista on suomalaisista.
7. Nolla6.9.2025 klo 16:24
Lainaus: 5. Ulla 5.9.2025 klo 18:50
Janne Salo on paras! Aloitan aina hänen ristikostaan ja huumori on kohdallaan.

Onko Janne vähän helpottanut tätä hommaa - aiemmin piti 'tuskailla'. Haasteistahan tässä havitellaan ?
8. albin6.9.2025 klo 17:00
Olisikohan mahdollista, että laatijalle olisi tullut pieni virhe sivun 17 "Emäksinen"-vihjeen kohdalla?
9. Janne Salo7.9.2025 klo 09:25
Todella suuri kiitos positiivisesta palautteesta Joutilas, Rampe ja Ulla! Olen todella otettu, että verrataan jo laatijoihin, joita itse pidän todellisina mestareina. Aina yritän parhaani mukaan keksiä jotain, joka tuottaa oivaltamisen iloa ja hyvää mieltä.

Nolla: en ole ainakaan tietoisesti laskenut vaikeusastetta. Voisiko kyse olla siitä tutustu ilmiöstä, että kun laatijan tyyli tulee tutummaksi, ristikot alkavat tuntua hieman helpommilta?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *