KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 22/2025

11979. SK 22/2025

Jiikoo30.5.2025 klo 18:53
Kuivasen ** oli minulle selvästi työläämpi kuin äskeiset ristikot SK 20 (Pitkälä, 2) ja SK 21 (Joutsi, 2½). Tähän tarvitsin nettiapuja ja kaksi istuntoa. Hampaankoloon ei toki jäänyt mitään, kaikki selkisi aikanaan ja nautintoakin ratkonta tuotti.

Lahtisen piilis tuntui olevan selvästi laatijansa helpompaa osastoa (mikä ei tietenkään tarkoita helppoa yleisemmällä asteikolla).

Kivat tehtävät, tavan mukaan!
2. Elva30.5.2025 klo 22:22
Ristikko oli todellakin maanmainio, minun maun mukainen. Välillä tuli tuskallinen olo, mutta sitä suurempi oli mielihyvä, kun tilanne selvisi. Kivat olivat myös avainsanat!
3. Epe1.6.2025 klo 16:59
Ristikossa oli hyviä oivalluksia. Piilosana oli keskitasoa.
4. Eikka3.6.2025 klo 13:12
Tässä oli toki helpohkojakin, mutta kynänjäljen perusteella mieli muuttui (varsinkin koillisessa ja lännessä) kuin anopilla Tokmannin ämpärijonossa. ”Piiloutui laatikkoon”, olisi pitänyt tulla ulos ja ajatella laatikon ulkopuolelta. Nyt tosiaan sai piiloutua sinne, häpeästä. Loistavaa variointia.

”Emäntien paikkoja” kesti löytyä, samoin alempi keskiharmaa, joka oli loistava.
Tähdityksessä komppaan Jiikoota.
5. Heppu4.6.2025 klo 11:26
Ristikosta sanoisin, että nämä SK:n tähditykset ovat kalibroitumassa niin, että jo kakkoset alkavat olla kovin haastavia. Ehkä täällä on liikaa kehuttu helpoiksi ja laatijat vastaavat huutoon?
Avainsanoissa oli aulislehtomaista hauskuutta, hyvä. Etenkin vasen ylänurkka oli kekseliään kinkkinen. Minulle ainakin "turvaa", "limonadia" ja "aivojen toimintatilakin" olivat kolmostasoa ja vaativat googlea ymmärrykseen. Latyninan etunimi on näköjään alettu litteroida toisin kuin kultakautenaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *