KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 25.-26.1.2025
11867. IS Viikonloppu 25.-26.1.2025
Ylläpito24.1.2025 klo 00:24
Huomenna Ilmo Juhani Liljeroosin ja Heli Kärkkäisen kaksipuolikkaksi arvioitu kovis.2. kari kämäräinen25.1.2025 klo 14:12
Puoli tuntia tuijotin kovista ja se tuntui todella vaikealta. En päässyt juuri alkua pitemmälle. Manasin itsekseni, että vaikeusaste taas täysin pielessä! Kävin tunnin lenkillä ja lenkiltä palattuani otin koviksen uudelleen käsittelyyn. Ristikko ratkesi todella joutuisasti, joten tuo 2puolonen olikin oikea vaikeusaste! Mutta googlea joutui käyttämään apuna, muutoin ei olisi ratkennut.
3. Jiikoo25.1.2025 klo 15:50
Postilaatikkoa kauemmas en ole saanut itseäni lenkille tänään, Iltis tulee nykyisin diginä koneelleni, joten kioskille tai markettien lehtipisteisiin ei tarvitse sen perässä vääntäytyä Mikään yhden istunnon juttu ei tämä 2½-kovis minulle ollut, mutta pikku erissä päivän mittaan se on nyt lohkeillut yhtä kirjainta vaille valmiiksi. Senkin voisin toki paikoilleen raapustaa, mutta ymmärrys jää laahaamaan perässä. Minulle samaa vaikeusastetta kuin hiljattain ratkomani PuPe-numeron 1/2025 IJL *** sivulla 25. Tekstari joka tapauksessa singahti IS-toimitukseen juuri.
4. Kuju25.1.2025 klo 19:20
Kyllä tämä on hankala päästä alkuun. Miellän paljon kakspuolikasta vaikeammaksi.
5. Joutilas25.1.2025 klo 22:21
Jaaha! Paha oli. Ahaa tuli harvakseltaan. Ei ollut minun tiedoilleni laadittu. Paljon piti kuukkelilta kysellä. Lähes koskaan ei IJL:n ja minun tietämykseni kohtaa. Vastapainona oli toki useita mehukkaita jallituksia. Minulle tämä oli 3-tasoa. Siniset oli melko pian joidenkin risteävien avulla arvattavissa. Kiitokset koko konkkaronkalle!
6. pelaaja26.1.2025 klo 10:15
Onpa veikeä kovis, koska sokkotestissä en olisi arvannut IJL:n olevan kasaajana. Lähinnä puuttuvat ne eräät tyypilliset jutut, joista en niin välitä. Nyt niitä ei ollut häiritsemässä, tilalla minun makuuni 'järkeviä' ja kivoja ansoja.
7. Kuju26.1.2025 klo 12:37
Täyteen tuli googlailemalla ja pakertamalla. Kyllä tämä 3- lähinnä oli. Oli tässä hyviäkin vihjeitä, mutta itselleni liikaa trivial/quiz -tyylistä hakemista.
8. Mummo26.1.2025 klo 16:50
Ehdottomasti samaa mieltä kuin Joutilas ja Kuju, kyllä on 3- minunkin mielestä! Nyt on muuten täynnä, mutta 1 piilokirjain puuttuu ja saanee jäädäkin puuttumaan koska risteävät oletettavasti oikein. Kun ei hoksaa, niin ei hoksaa.. Kiitos viihdyttävästä ristikosta kuitenkin!
9. Ylläpito26.1.2025 klo 16:57
Kerrankin kun pantiin varman päälle alakanttiin, olikin visaisempi eli sitä, mitä toivottiin. Voi tätä elämää!
10. PM27.1.2025 klo 08:56
Eilen kovista ratkoessani arvelin aluksi kokemani vaikeusasteen vastaavan arvioitua, kun etenin juohevasti ja pääkuvastakin tunnistin, missä mennään. Mutu-tuntumakin oli se, että yleensä nimimerkin tuotokset olisivat tiukempia ratkoa. Sitten vasemmalla pääkuvan alla ja etenkin sen oikealla puolella alkoi hidastua ja liukuma kaks´puolosesta vaikeammaksi oli edessä. Joitakin hakujakin piti tehdä ennenkuin tuli valmista. Pääkuvan vihjeitys oli oikein mainio.
11. Jaska27.1.2025 klo 19:09
9. Elämään kuuluu nousuja ja laskuja. Ei siis nosteta elämää vaikeusarvion noususta kolmemiikaksi. Minulla jopa täyskolmoseksi varmistusguuglailuinensa kaikkinensa. Silti en ole täysin varma, onko eräs nelikirjaiminen sana oikein. Niin ikään nelikirjaimisen risteävän triviaalin entraus kahta kirjainta muuttamalla olisi poistanut pulman. Vai olisiko sittenkin kyseessä jokin haurastuvien hoksottimieni kapasiteetin ylittävä juitsu.Hällä väliä, vaikka välillä ei leikkaa. Välillä voi myös huippulaatijat jättää palkitsematta ällällä, jos siltä tuntuu.
12. Owlie27.1.2025 klo 19:16
Se on täytetty. Yksi kohta jäi ymmärtämättä, mutta en muuta. Kiitos laatijaremmille. Tätä oli hauska pyyhkiä ja onnistuakin
13. happonen27.1.2025 klo 20:01
Voisin minäkin kolmemiikaksi tätä luonnehtia. Oikea yläkulma oli hankalin, syynä pari ikävähköä vihjettä. Pääosin hyvää ja oivaltavaa tavaraa, mitä nyt pari trivia-osastolle menevää knoppia vaativat apuvälineitä. Pääkuvan lauseet hauskat mutta melko nopeasti hoksattavat. Kiitos - hyvää IJLn perussettiä.
14. Jaska29.1.2025 klo 22:19
11. Vaihdoin leikkaamattomuusteoriani yhden kirjaimen vaihdokseen. Täten ongelmaratkaisusanasta tuli tolkullinen puolitriviaali.
KOMMENTOI