KESKUSTELUT > RISTIKOT > 20 VUOTTA TAKANA

11176. 20 vuotta takana

Ylläpito4.3.2023 klo 02:25
Tämän sivun aloituksesta on tänään kulunut 20 vuotta! Jaetaan tässä mukavat muistot (jos niitä löytyy)!
2. Ylläpito4.3.2023 klo 12:57
Sivun yläreunaan nostetaan näkyviin vanhoja makupaloja, yksi kerrallaan.
3. tonimikael4.3.2023 klo 15:58
Onnea teille ja kiitos!
4. Pekkatyttö4.3.2023 klo 16:04
Onnittelut teille on muuten perhanan hyvät sivustot
Ylläpitokin tullut järkiinsä huonovointisuudestaan
5. iso S4.3.2023 klo 16:46
Ei sitä aina jaksa ihmisjärjellä käsittää, miten merkillistä on että joku viitsii ylläpitää tällaista systeemiä 20 vuotta saamatta juuri muuta kuin kuraa niskaan. No, toivotaan että masokismia riittää toiset 20 vuotta. Niin sen olen laskenut että sen pitempään en ole tämän palstan tarpeessa.

Minulle tulee tämän sivuston seuraajana ja lievänä (hah) sisällöntuottajana 20 vuotta täyteen vasta huhtikuun puolella. Jonkin verran täältä on jopa tietoa tarttunut, mutta pääasiassa viihdettä on anti ollut. Hyvä niin. Tervehenkisyyttä ja pitkää ikää sivustolle!
6. Tarja4.3.2023 klo 18:59
Minulla on kahdeksan sivustolla vietetyn vuoden aikana kehittynyt viha-rakkaus-suhde tähän. Ensimmäinen siksi, että en ole elämässäni koskaan aikaisemmin kokenut sellaista kiusaamista ja ilkeyttä kuin täällä, etenkin alkuvuosina, mutta tietyn nimimerkin toimesta yhä. Jälkimmäinen suhde siksi, että olen viettänyt todella hauskoja hetkiä tuolla "hömppä-puolella". Matias-Myyrän aloittama selitä sana väärin -ketju sai minut koukkuun heti alusta alkaen. Kirjainketjut ja akk olivat alkuvuosina hauskoja. Suuresti olen nauttinut kaikenlaisista tehtäväketjuista sekä itse vihjeitä tehden että toisten kysymyksiä pohtien (mikä kirja, mikä elokuva, viikon lintu, viikon kasvi, jne.). Usean vuoden tekstien katoamiskatastrofi tosin vähensi melkoisesti intoa näiden kaikkien ketjujen jatkamiseen. Toisaalta välillä on tehnyt hyvää irtautua sivustolta muutamaksi viikoksi, mutta pyrkimyksistäni huolimatta en näytä kokonaan pääsevän eroon tästä suhteesta.
7. Jukkis4.3.2023 klo 19:06
Yksi tapa muistella kulunutta aikaa on tietysti katsella vanhoja keskusteluja tästä:
https://drzf55.angelfire.com/sanar_num.html
Tai sitten toisesta näkökulmasta tästä:
https://drzf55.angelfire.com/sanar_ots.html
8. Jukkis4.3.2023 klo 19:46
Tarja tuossa kirjoitti että "...kahdeksan sivustolla vietetyn vuoden aikana...".

Ensimmäinen Tarja-nimellä kirjoitettu juttu tänne ilmestyi 18.7.2005, tämän säikeen
https://www.sanaristikot.fi/keskustelut/?id=375
viesti no. 38.

Tuon viestin jälkeen Tarja (sama kuin 2005 vai eri?) kirjoitteli harvakseltaan näin:
4 viestiä 2012
4 viestiä 2013
1 viesti 2014

Kunnes 2015: 3010 viestiä. Tuon vuoden eka Tarja-viesti oli tämän säikeen
https://www.sanaristikot.fi/keskustelut/?id=8364
viesti no. 134, huhtikuun 2. päivä. Muistatko Tarja oliko juuri tuo ensimmäinen viestisi täällä?

Täällä kun nimimerkki on vapaasti valittavissa, niin tapahtuu sekä tahattomia että tahallisia päällekkäisyyksiä. Tahattomia etenkin jos aiempi nimen käyttäjä ei ole ollut mitenkään erityisen aktiivinen. Ja tahallisistakin on esimerkkejä. Omalta osaltani muutama, joissa kuitenkin oli saman tien ilmiselvää, että se "Jukkis", joka kirjoitti, oli joku kielioppirajoitteinen ääliö enkä minä.
9. matts4.3.2023 klo 20:08
Enpä muista koska tänne eksyin, olikohan mulla ensin mats ja sitten myöhemmin matts? AKK:ta kuitenkin aika varhain aloitin kommentoida.
10. Jukkis4.3.2023 klo 20:15
Onko näistä joku sun:

mats, Mats, matss, matst, matt, Matt, matta, Matta, MAtta, mattd, matte, Matte, 'matts', matts, Matts, matts - vain käymäsellään, matts (ehdinköhän), matts (eki heräännyt?), matts (hauskaa vappua), matts (jupejuksen tuskaan), matts (kirre!!!), matts (korjaus), matts (mukana taas), matts (nam!), matts (nuorukaista), matts (nytkin), matts (perk... puhelu), matts (se oli siis), matts (unohtui edellisestä), matts (äh! töissä), matts , matts korjaa, matts leino, matts Puolimatka, matts uudistaa, matts(, matts, sanasokea, matts..., matts`, mattsi, mattts, Mattus
11. Tarja4.3.2023 klo 20:25
Lainaus: 8. Jukkis 4.3.2023 klo 19:46
viesti no. 134, huhtikuun 2. päivä. Muistatko Tarja oliko juuri tuo ensimmäinen viestisi täällä?

Kyllä, juuri tuo on ensimmäinen viestini. Mielelläni antaisin kyllä ensimmäisten vuosien keskustelujeni täällä painua armollisesti unholaan enkä toivo niitä kenenkään tuovan esille. Antaa arpisten haavojen olla rauhassa.
12. Rampe4.3.2023 klo 20:50
Tarja, noita viestejäsihän oli sitten useampiakin samassa säikeessä enkä minä ainakaan näe syytä niitä häpeillä.
13. Rampe4.3.2023 klo 21:08
Ylläpito,
kun puhutaan tämän sivun 20-vuotistaipaleesta, tuntuu Einojuhani Rautavaaran sukunimikaiman etunimikaiman nimen mainitsemisen sensurointi vähän liioittelulta.
14. matts4.3.2023 klo 21:19
10. heh - varrmaan kaikki matts(it) ja tuo mats. Voi olla myös krjoitsus vihreitä mukana. Matte mattus tuntuvat oudoilta.
15. fundeeraaja4.3.2023 klo 21:27
13. Jos joku on saanut tänne porttikiellon, niin lienee perusteltua, että hänestä kirjoitellaan täällä mahdollisimman vähän, koska hänen mahdollisuutensa puolustautua tai yleensäkin esittää omat näkökantansa ovat varsin rajoitetut.
16. Rampe4.3.2023 klo 21:31
Mutta epähenkilöt ovat mielestäni neukkumeininkiä joka valitettavasti alkaa olla todellisuutta myös vainoharhaisen pikku-ukon johtamassa valtiossa.
17. Jaska4.3.2023 klo 23:36
Järjenvalon nopeudella ovat pian 18 vuottani sivuston seuraajana sujahtaneet. Niinpä ei ihme, että järkeni on jäänyt jälkeen. Kivaa täällä on silti edelleen, mistä kiitos Sanarisille, laatijoille ja kerakirjoittajille.
18. isoäiti5.3.2023 klo 00:44
Mukava, joskin haikea muisto: nyt jo edesmennyt nuorin veljeni, joka opetti minut alkuun kovisten ratkonnassa, tunnisti minut heti nimimerkistä, kun kirjoitin tänne ensimmäisiä kertoja. Niin kyllä tunnistin minäkin hänet.

On hieno juttu, että meillä on tällainen foorumi, onnea!
19. iso S5.3.2023 klo 15:00
Joskus on mukava tehdä nostalgiatrippejä ja selailla vanhoja säikeitä. Joskus niitä päätyy lukemaan kun etsii jotakin tiettyä asiaa. Silloin saattaa törmätä omaan sepustukseensa jota ei muista kirjoittaneensa. Minun tapauksessani sen voi laittaa muistamattomuuden piikkiin, mutta jos nimimerkki on tyyppiä isoäiti, mats tai Jaska niin on kohtalainen mahdollisuus että joku toinen on käyttänyt samaa, itseään hyvin kuvaavaa nimimerkkiä ja tahtomattaan astunut jonkun muun virtuaalisille varpaille.

Paradoksaalista kyllä, yksi parhaista tähän sivustoon liittyvistä jutuista ei ole tällä sivustolla. Siihen kyllä ajoittain viitataan täällä ja se viittaa mitä suurimmassa määrin tänne. Tarkoitan Jukkiksen mainioita tilastoja, jotka tässäkin säikeessä mainitaan. Niiden kautta löytää kätevämmän listan vanhoista säikeistä kuin täällä etusivua kahlaamalla. Hakutoiminto, tuo kohtuullisen tuore ja erittäin tervetullut lisäys tietysti palvelee jos muistaa riittävän tarkasti säikeen otsikon tai tekstinpätkän säikeen sisällöstä.

Tilastojen kautta pystyy esimerkiksi kohtuullisella vaivalla vastaamaan siihen joskus esitettyyn kysymykseen, missä säikeessä on eniten viestejä. Se on numero 5856 eli Eri kirjaimet lyhenteessä -ketju 17, jossa on 8221 viestiä.

Jukkiksen uusimmassa tilastossa on 10059 säiettä, joissa on yhteensä 1071064 viestiä, keskimäärin 106,48 viestiä per säie. 22 säiettä on venynyt yli 1000 viestiin. 270 ei ole herättänyt minkäänlaista vastakaikua vaan on hyytynyt avausviestiin.

Mutta voi surkeus, ei siinä kaikki. Kuten Tarja mainitsi, vuoden 2020 lopulla systeemi romahti. 13.3.2021 klo 19:55 tuli kaivattu tieto, säie 9590. Sivusto palautettu, onko ongelmia? No oli, osa säikeistä häipyi bittiavaruuteen, mahdollisesti yli 1000 eikä ole takaisin tullut. Jukkiksen tilastossa säikeen numeroa 10244 seuraa numero 10975. Siinä on 730 säikeen mittainen aukko, joka osittain voi selittyä sillä että numerointi on aloitettu uudelleen vähän ylempää siiinä toivossa että kadonneet löytyvät. Toisaalta vaikuttaa siltä että tuosta 9590:stä alkaen numerot ovat menneet päällekkäin kadonneiden kanssa. Minun tietojeni mukaan alkuperäinen 9590 oli Alkukirjainketju – 323. Minulla on tiedossa vanhoja otsikoita säikeeseen 10526. Nightwish esillä Kiteellä asti. Tasaluku 10000 oli nimeltään "Säie numero 10 000!" ja nykyään se on "Kymmenestuhannes säie, uusi yritys". Lainaan sen lopusta toivotuksen, jota lämpimästi kannatan:

Kirjoitellaan edelleen ja mieluiten positiivishenkisesti ja hyvässä sovussa kaikkien kanssa!
20. Jukkis6.3.2023 klo 10:01
Iso S: "Minulla on tiedossa vanhoja otsikoita säikeeseen 10526. Nightwish esillä Kiteellä asti."

Täällä niitä vanhoja otsikoita on numeroon 10593 asti:
https://drzf55.angelfire.com/kadonneet.html
21. Tarja6.3.2023 klo 10:07
Noista kadonneista yksi hauskimpia oli "Toistensa vastakohtia olevat musiikkikappaleet". Niitä lukiessa hymyilytti kyllä tosi paljon.
22. Jiikoo6.3.2023 klo 10:15
Luulen eksyneeni tälle mukavahenkiselle saitille vasta kuutisen vuotta sitten. Itse olen viihtynyt täällä mainiosti, mutta minun on varmastikin aiheellista pyytää anteeksi niiltä (arvatenkin monilta), jotka kokevat minun höpöttävän välillä aivan liikaa joutavia asian vierestä. Olisi varmaan itsekritiikin paikka!

Kiitos kaikille rattoisasta seurasta ja ennen kaikkea ylläpitäjätaholle kaiken mahdollistamisesta, hyvää uutta vuosikymmentä upealle yhteisölle!
23. Funny6.3.2023 klo 11:26
Aivan kuten Tarja, minäkin tykkäsin noista vastakohtien musiikkikappaleista. Tunnen paljon musiikkia menneiltä ajoilta, ja siitä oli hauska koostaa yhdistelmiä. Mielikuvitus alkoi lentää, kun yritti kehitellä ideoita. Jotain hyviä juttuja jäi suunnitteluasteelle.

Olen jo reilut 15 vuotta täällä pöllöillyt. Ensin lähti hyvin varovasti mukaan juttuihin, tuntien itsensä vähän ulkopuoliseksi. Nimimerkin vakiintuminenkin kesti hetken. Oli eräs juttu, miksi ensin harkitsin nimimerkkiä Fanni, mutta totesin sen harhaanjohtavaksi. En nykyiseenkään nikkiin ole oikein tyytyväinen, mutta ei sitä enää kannata muuttaa. Joskus kyllä suunnittelin, että pidän taukoa ja ilmestyn sitten toisella nimimerkillä, mutta pian kaikki kumminkin olisivat hoksanneet, että sama hassu tyyppi tuossa on.

Aiemmin jo olen todennut, täällä toimii tuo "Kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan." Sentähden pitäisi olla hieman varovainen sanoissaan. Ei saisi tarpeettomasti ärsyyntyä ja provosoitua jostain. Jos tekee mieli hätäisesti jotain kommentoida, kannattaa pitää aikalisä ennen kuin julkaisee mitään. Usein kirjoitankin pitkät litaniat, mutta luettuani aikaansaannokseni poistan sen saman tien taikka ainakin editoin pehmeämmäksi.

Väärinkäsityksiä välillä syntyy, kun ihmiset eivät oikeasti tunne toisiaan eivätkä heidän huumorintajuaan. Se olisi muistettava, ettei tahattomasti loukkaa ketään. Siinä meikäläiselläkin on oppimista edelleen.
24. tiipii6.3.2023 klo 14:38
Eppuja lainaten:
"Kakskytä vuotta ja sikana!"
25. Tarja6.3.2023 klo 16:05
Seuraava kuuluisi oikeastaan säikeeseen "Uusia lauluja", mutta laitan sen nyt tänne.

Kaksikymppinen (Frederik, uudet sanat Tarja)

Tässä tulee yksi laulu tähän sivustoon
Se josta vielä löytyy stoorit monen ratkojan
Tekstit täällä tuhannet on kirjoitettu vain
Ja ratkomattomiin on saatu neuvojain

Se on kaksikymppinen, on kaksikymppinen
Edessä on toivon mukaan jatko vuosien
Se on kaksikymppinen, on kaksikymppinen
Kovaa tsemppaa läpi vuosien, se on kaksikymppinen

Se aavistaa jo kuinka vielä valittaa voi tuo
Kun aamuun asti ratkoo ristikoiden hullut nuo
Ja päivän näiltä sivuilta jos Ylläpito pois
Niin ilkivalta trollein pahaa mieltä tois

Se on kaksikymppinen, on kaksikymppinen
Edessä on toivon mukaan jatko vuosien
Se on kaksikymppinen, on kaksikymppinen
Kovaa tsemppaa läpi vuosien, se on kaksikymppinen

Ketjut jatkuu sujuen, ei niitä katkaista
Ja vihjeet kovisten, ne pitää täällä ratkaista
Pois sivut jotkut sammuu, mutta tämä elää nyt
On kestotähti taivaalle näin syttynyt

Se on kaksikymppinen, on kaksikymppinen
Edessä on toivon mukaan jatko vuosien
Se on kaksikymppinen, on kaksikymppinen
Kovaa tsemppaa läpi vuosien, se on kaksikymppinen
26. pelaaja6.3.2023 klo 16:17
Aplodit Tarjalle!
Terveisin 15-vuotias.
27. Ylläpito6.3.2023 klo 16:24
Kiitos, Tarja!
28. PM6.3.2023 klo 16:59
Muistelen bonganneeni nämä sivut n. 10 vuotta sitten, jotakuinkin sivujen tähänastisen taipaleen puolivälissä.

Harvakseltaan aluksi kirjoittelin, enemmänkin luin muiden ratkojien ja laatijoiden välisiä keskusteluja. Huomasin sen olevan hyvä keino oppia ratkomista, toki oman ratkomisen ohella. Nyttemmin kirjoitan useammin, mutta itsekritiikki pitäisi kirjoittelussa kyllä muistaa.

Vuosien myötä näistä sivuista on muodostunut miellyttävä ympäristö, jossa ehdottomasti enin osa keskusteluista on positiivista ja rakentavaa. Miellyttävät elämykset saattavat usein tulla vasta, kun jonkin aikaa ja jonkin e´´verran mietintää vaatinut asia saa vastauksen, ja avautuu. Yhteinen harrastus ja sen parissa miellyttävät elämykset pitävät tätä joukkoa koossa. Toivottavasti myös uusia, etenkin nuoria, tulee mukaan, ettei joukon keski-ikä nousisi 12 kuukaudella yhden vuoden aikana.

Tämä palsta on perustettu ennen somen yleistymistä luomaan yhteisöllisyyttä, ja tarpeeseen. Kiitos kuuluu perustajille, ylläpidolle, kasöörille ja monille kirjoittajille.
29. Ritu7.3.2023 klo 11:50
Ilman ristikoita ei olisi tätä sivustoa eikä ristikoita ilman siihen kykeneviä laatijoita. Seuraava on tarkoitettu kiitostarinaksi laatijoille erään ristikon sanoin. IS Keskis 27.2. Ristikossa sanoja 115. Laatijana Pallosen Teemu. Ristikossa esiintyneet sanat kirjoitettu isoin kirjaimin.

Aamulla katkesi rilleistäni SANKA ja samalla UNET. Meniskö treenaan parit MOUKARINKAARET?
Ei, KOSKA oon LAISKURI. Joskus on kivaa pelkkä OLESKELU.

Päivän KUULAUS ja tuo taivaita HIPOVA NAAKKAPARVI, ei täs ristikkoo kummempaa tarvi! NUOTAT vesille, perään jää VANA ja rannalta veteen huuhtoutunut AKANA.
Tuol on AAVA, muista KELA ja anna PALAA!
Mikä lie tuo KALA? MADE in ALLAS? Sen MÄTI, tässä siitä sulle PALA. Ei lopu SUOLAT, eikä tuu RUOKAPULA. Jos on mielet APEAT, syödään OMENAT.
Rajattu ALUE, VASIKAT ja KUTUT. Höh! Ei tän pitäny olla ELÄINSATU.

Mä oon UUNO tai sit täs on joku TAIKA - ei riitä AIKA.
Voi UKIT sentään! Tilaan teille INVATAKSIT. Mennään!
Hmmm...pitäiskö ottaa RAKAS VAARI? Se lavalla joraava DANNY. Kutsuisko EDUSTUS ja RIVIERA? Kaulassa roikkuis JADE ja porukka olis kade.

Mul oli oikeesti VAINU, et tuo Riikkilän luoma oli KILU. Yks vihje oli HAPOKAS - se, mis oli ne LITKUT kera KITTAAVAT. Tuo oli TOTEAMUS, ei se mua alkanut ETOA. Eikä mun tarvii viinimainoksesta NUHDELLA, ku en oo KYYLÄ enkä raittiusseuran puheenjohtajana ESIINTYVÄ.

ASSOSIAATIOLAKI aika pitkään kirjaimiaan haki. Sen lopun googletin, olin VARSIN UTELIAS.
Jossain RUUTU, siinä oli HELA ja LEUKU. SODANAIKAINEN ASEISTUS, ISKU ja ISIS. Kohteena ASUKAS? Sen jälkeen tuli TÄRISTYKSET. Nyt tarvitaan TUET.
UutisHanna VISALA raportoi, et se UPEA SISAR, ne AKAT, LOTAT, SUSAN ja ESSI - myös AIAS ja ANTIT -, olivat sodan sankarit.

Tuo valtaisa UOMA, luultavasti TONAVA? Laineillaan LASTU ja kannon kyljessä kastunut VESA. Oliko se tuttu kanava siel, siis se KIEL? Rannallaan ALASTON, jalkojensa alla RAKKA. Vai oisko RESU yllään ollut ARIEL vaikka?

Pääkuvan heput, keille oli tutut? Vieläpä LIITURAITAPUVUT! Omanlaisensa STATUS, se oli siitä mun ajatus. Tuolla soi AKAI, artisti ehkä THAI? KITA auki, raikuu AARIA. Soittimenaan KOTO, mulle jotensakin outo. Hei mut nyt tuli nouto! Koirilta irtos PANNAT, siis pitää putsata suksien ALAPINNAT. Siis tuo OLAS, jonka ne just kuolas.
Sit pitää AJAA tuo KATU ALAS, jonka pääs on ALAMÄKI ja latu. Joku sitä jo laski. En olis uskaltanut, jollei taskussa olis ollu sisua ASKI.
En oo RAATAJA, enkä halua UUPUA. Siks mielessä se KAHVILA, mis tunnelma rennohko ja estradilla se ikimuistoinen VIULUNIEKKAPARIVALJAKKO!

Tää ristikko oli HUIKEA. Tarvitaan lisää tätä AKTIA. Laatijaan tää ei taida UPOTA, mut ILMAN me ei haluta olla. Me aletaan lehdissä VAATIA, että teillä ois siellä aina TILA laatia. Pitäkää esillä TAKSA, ei ne muuten teille mitään maksa! Se on teidän ETUUS.

Siel oli muutama ASIATIETO: se ENNALA, LEMINEN ja DARYL. Ne OSIN tiesin kyl. Tääl on ulkona lumen alla MATARAT, mut tässä teille vielä kiitoksena UNIKOT purppurat.
30. Tarja7.3.2023 klo 12:13
Mahtavaa, Ritu! Kerrassaan upea tarina!
31. pelaaja7.3.2023 klo 12:47
Voi että, vau!
15-vuotias täällä taas ihastelee, miten jotkut osaavat.
32. pelaaja7.3.2023 klo 12:52
(=> Varmuuden vuoksi, kun ei sitä koskaan tiedä: tuolla 15-vuotiaalla tarkoitan siis sitä, että olen tällä sivustolla ihastellut jne. nyt 15 vuoden ajan, oijoi.)
33. Ylläpito7.3.2023 klo 13:11
Hieno tarina! Korjasimme muutaman kohdan tekijän pyynnöstä.
34. POH8.3.2023 klo 16:38
Ammoisena aikana 25.3.2008 säikeessä HS 2476 kirjoitteluani tänne aloittelin. Taitaapa siitä tulla 15 vuotta kahdeksan päivän kuluttua.
Sanailuystäväni O:n kanssa tuli välillä kirpakkaakin sananvaihtoa vivahteista.
Sivusta seurasin Pekka ja Bella nimimerkkien taisteluja Ylläpidon kanssa. Silloinkin oli sellaista.
Jo silloin oli kysymys: Miksi kommenttilaskuri juuttuu 255 ? Silloin Ylläpito heitti ymmärtääkseni hanskat tiskiin. Kuinkas siihen nyt pystytään vastaamaan.
Hauskaa, rattoisaa ja jokasuunnasta ristikoita katselevaa keskustelua täällä on virinnyt.
Kiitokset perustajalle ja Ylläpidolle tähänastisesta O:).
35. lapatossu8.3.2023 klo 18:11
255 on suurin luku joka mahtuu yhteen tavuun (=8 bittiä).
Mutta nythän täällä on pidempiäkin säikeitä, eli ei juutu enää.
36. Jukkis8.3.2023 klo 18:23
Kyllä juuttuu. Säikeiden otsikot listaavilla sivuilla suurin viestimäärän ilmoittava luku on 255. Siis vaikka viestejä säikeessä olisi tuhat, otsikkolistauksessa lukee että 255.

Tämä juttu on sivuston alusta lähtien pysynyt samana. Ihmetyttää, että miksi silloin kun joku vuosi sitten tätä uusittiin aika paljon, tuota ei korjattu. Ehkä ohjelmoija päätti, että ei bugi, vaan ominaisuus.
37. lapatossu8.3.2023 klo 22:47
Ai se on se juuttuva kohta, enpä huomannutkaan. Oletin, että itse säikeessä tulee 255:n jälkeen 255 jne.
Ja niissähän on isompiakin lukuja.
38. iso S9.3.2023 klo 11:42
Muistikuvani mukaan aikojen alussa säikeissä ei viestejä ollut numeroitu, eli määrä näkyi vain otsikkosivulla. Voin olla väärässä. Jos olen oikeassa, uskallan väittää että säikeissä numerointi on ollut ainakin kuusi vuotta, mahdollisesti kauemminkin.
39. Mittarimato9.3.2023 klo 13:58
Onneksi olkoon! Juhlan kunniaksi Manukin on viimein syrjäytetty. :D Kauan ehtikin jalustallaan patsastella.
40. Jukkis9.3.2023 klo 14:10
iso S on oikeassa, ei ollut viesteillä numeroita alussa. Vanhoja näkymiä voi kaivella archive.org:sta.
41. Heppu9.3.2023 klo 15:31
Johan Ritu ja Tarja innostuivat hersyttelemään. Hienoa. Minäkin luulen olleeni täällä viitisentoista vuotta kuten moni muukin..hyvä saitti siis. Olen aiemminkin toivonut että täälläkin voisi olla peukutus -mahdollisuus, ettei aina tarvitsisi kirjoittaa kommenttia. Toisaalta se olisi tietenkin ristiriita lisämääreessä ristikkosaitilla, kysehän on edelleen sanaristikoista.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *