KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 5.-6.1.2019

9934. IS Viikonloppu 5.-6.1.2019

Eki4.1.2019 klo 11:07
Antti Skyttä, Heli Kärkkäinen ja kolme tähteä, siinä viikonlopun hailaitti.
2. Joutilas5.1.2019 klo 17:30
Olipas taas mukava hailaitti.Niin paljon oli makoisia jujuja kuvasta lähtevistä lauseista puhumattakaan,etten viitsi nostaa mitään toisten edelle. Toteutus kaikkineen vallan mainio.Amatöörinä en mitään moitittavaa löytänyt,niin kehutaan sitten.Kehuminen onkin paljon mukavampaa. Kiitokset tästä herkullisesta viihteestä Antti Skyttä/Heli Kärkkäinen.
3. O5.1.2019 klo 22:01
2. Joutilas, peesaan sinua kaikessa, mutta yhden parhaista, pääkuvalauseitten lisäksi mainitsisin, vaikka SUURIN STATE ROSKA. Aamusta iltaan nautintoa.

Kiitos Antti Skyttä ja Heli Kärkkäinen!
4. Tarja6.1.2019 klo 13:27
Ei ollut nautinto. Liian vaikea.
5. Jaska6.1.2019 klo 14:14
Nautinnolla O tarkoittanee ahaa-elämyksiä. Ennen niitä koviksen täyttyminen kyllä edellyttää omakohtaisesta tasosta riippuen enemmän tai vähemmän tuskaista, joskus masokismia lähentelevää pinnistelyä. Jos sitä ei ole lainkaan, kyseessä ei ole ao. ratkojalle kovis. Eikä ratkonta kestä aamusta iltaan = monta tuntia.

Minulla kahdessa istunnossa yhteensä noin neljä. Omalla skaalalla tavallisen IS-täyskolmosen ja pahiksen rajamailla. Ei liian vaikea. Arvosana l.
6. O6.1.2019 klo 14:36
Minulle tämä oli kyllä pahis. Useita kertoja laitoin pois, mutta tartuin myöhemmin ristikkoon uudelleen ja ahaa, taas aukeni joku uusi vihje. Olen todennut sen hyväksi keinoksi. Toinen avaava keino on kysyä puolisoltani ääneen vihjeen ja samalla tajuan sen itse. Vastausta en edes odota. :)
7. Rampe6.1.2019 klo 16:54
Ratkesi koviskolmosen tapaan siihen asti, ktnnes pysähtyi pääkuvan alle 4 x 4 ruudun (+ yhden piilokirjaimen) tilaan.
Siihen en ole saanut aikaiseksi mitään. Pitäisi arvata ensimmäinen sininen, risteävät vihjeet voivat tarkoittaa melkein mitä vaan.
Ristikossa ei ole vikaa, mutta täällä päässä sitä löytyy.
8. Jiikoo6.1.2019 klo 20:16
Vaimo ihmetteli, miksi en tänä viikonloppuna tuhlannut rahojani Iltikseen. Vastaus löytyy tämän ketjun avauksesta. Nyt kommentteja lukiessani totean kovisnoviisin tehneen viisaasti säästäessään pennoset tuleviin koitoksiin.
9. happonen6.1.2019 klo 20:27
Aivan sama tilanne kuin Rampella eli pääkuvan alla vielä jumittaa. Parista sanasta on vahva aavistus vaan ei ratkea! Taattua kieroutta tämä muuten oli - tattista tekijöille. Olisi kyllä muuten pitänyt tuntea pääkuvan heppu mutta enpä yhdistänyt nimeä ja naamaa ihan heti!
10. Ritu6.1.2019 klo 20:42
Vähän minutkin sai miettimään tämän säikeen kommentit ristikon vaikeudesta ja että täyttyisikö minun kyvyilläni sitten lainkaan. Varautunut olo iski päälle ja ehkä jo tappiomieli.
Ristikko on kuitenkin nyt hankittu, joskin siirrän sen aloittamista pirteämpään hetkeen.
Kahden työpäivän väliin jäi hienon lätkämatsin valvottaessa vain neljän tunnin yöunet. Sillä pääkopalla ei kyllä nyt koviksia ratkota.
Nuorten leijonien sisulla sit huomenissa koitetaan saada edes jokunen T-kirjain paikalleen.
11. HM6.1.2019 klo 21:13
Varsin nihkeää on eteneminen, saa nähdä tuleeko viikon päästä luovutusvoitto. Yhtään ei auta edes ristikon alla oleva mukava kannustuspalkkio näihin hommiin!
12. Tuula x7.1.2019 klo 04:26
Sama vika täällä kuin näemmä parilla muullakin.
Pääkuvan alla oleva alue loistaa tyhjyyttään. Myös sen alapuolelta löytyy vielä jokunen minulle käsittämätön kohta.
Näiden pohtimiseen on kulunut enemmän aikaa, kuin koko muuhun ristikkoon yhteensä.
Useampina tunteina illan ja yön aikana olen taas kerran lehteen tarttunut mielikuvitelmissani näky oivalluksen kirkkaasta leimahduksesta.
No, sitä ei ole tullut. Ehkäpä kunnon unien jälkeen valkenee... toivo elää, vaikka hiipumaan päin onkin.
13. Pike7.1.2019 klo 09:19
Skyttä on mielestäni kaikkien laatijoiden ykkönen vihjeittämisessä ja "kieroudessaan". Taaskin oivallisia ja erilaisia vihjeitä roppakaupalla. Skytän ristikoihin ei kyllästy koskaan siitä syystä, että niistä löytyy aina uusia yllätyksiä. Pähkäiltävää oli paljon, mutta tulipahan selätettyä. Kiitos Skyttä ja Kärkkäinen! Tällaisia toivoisin lisää!
14. isoäiti7.1.2019 klo 18:18
Erinomainen ristikko! Välillä tuli kyllä tunne, että päivänsä voisi muuhunkin käyttää. Pakko oli jatkaa, sana kerrallaan ja välillä "varmoja" poistellen. Kehuja ja kiitokset!
15. Ritu10.1.2019 klo 13:25
Eilen yömyöhään töistä paluun jälkeen sain ensimmäiset sanat ristikkoon ja keskustaa ratkottua. Skytän Antin kovis on kyllä haastava tapaus. Täytynee käydä läpi Antin muutamaa aiempien ristikoiden anatomiaa, josko sillä tavoin saisi lisää juonesta kiinni ja onnistuisi porautumaan laatijan pään sisään.
Tuo keskustan aukeaminen jotenkin sai mieleni muuttumaan ja iski sitkeästi taas
se periksi ei anneta -vaihde päälle.
16. Tarja10.1.2019 klo 14:08
Minulla jäivät ratkeamatta pääkuvan alapuolinen aukio ja oikean yläkulman nais- ja mieshenkilöt. Useamman yön yli nukkuminenkaan ei ole auttanut. Joskus on vain annettava periksi.
17. Emma11.1.2019 klo 14:01
Olipa vääntö, mutta sain kuin sainkin valmiiksi! Kiitos laatijalle, kunniaylisanaseppo Antti Skytälle, hienosta ristikosta! Parasta viihdettä koko viikoksi minulle -- ja mikä upea tunne, kun vihdoin oivalsin kulloisenkin kierouden. ; -)
18. Ripe13.1.2019 klo 11:20
Saisiko vihjeitä pääkuvan alle? Esim. SOPASTA, APUNA, LÄHDÖN LÄHEISYYDESSÄ.
19. Lars13.1.2019 klo 13:38
Ripe: vasta kun vastausaika on ummessa, oliskohan 15. pvä....
20. Aree15.1.2019 klo 13:12
Onkohan anatomiaa tulossa?
21. Rampe15.1.2019 klo 13:22
Antti Skyttä on tavallisesti kolmosistaan anatomian laittanut. Sitä odotellessa joku minua viisaampi voisi vastata johonkin Ripen(18) kysymiin juttuihin. Siinä lyö minullakin tyhjää.
22. Eki15.1.2019 klo 14:09
On tulossa.
23. Jaska15.1.2019 klo 16:32
Ripe, näistä päässet eteenpäin:

- vuh, vuh!
- se on k i k k a vihje...
- ilisevin onein
24. Ripe16.1.2019 klo 18:50
Kiitos, Jaska!

Sopivan kinkkiset vinkit. 3 - 4 sanaa eri versioissani olleet koko ajan oikein, mutta yksi "lähes varma" johdatti koko ajan harhaan. Hieno kokonaisuus koko ristikko. Kiitos laatijoille.
25. Mettalo16.1.2019 klo 19:20
Apuja: REAGOINNEISSA, TUNNELMALLISIA, YLENI MARSALKAKSI
26. Tarja16.1.2019 klo 20:03
Anatomian ilmestymisessäkin on pieni viive, joten reagoinneissa viiveet. Tunnelmallisia nuotiot ja marsalkka Tito
27. Tarja16.1.2019 klo 20:08
Entäs nuo oikean yläkulman nainen ja mies? Toiseen on alku ja toiseen loppu, mutta kolme kulmaruutua ovat tyhjinä.
28. Mettalo16.1.2019 klo 20:14
Naisen kuvaan laitoin POLLA ja miehen ANSA, mutta voi olla täysin pielessä...
29. Tarja16.1.2019 klo 20:49
Olisi kiva, jos pystyisi sanomaan heti, että, joo, tottakai, noinhan se on. En vaan tuosta kauniista naisen kuvasta sitä pysty sanomaan. Kiitos kuitenkin Mettalo vastauksestasi.
30. isoäiti16.1.2019 klo 23:55
Polla on minullakin ja tulkitsin sen niin, että pää kuin pää. Kun sanotaan, että polla leikkaa, niin kai se voi olla nättikin pää? Hieman minusta siinä oli kyllä selittelyn makua itsellenikin, mutta parempaakaan en keksinyt.
31. Tuula x17.1.2019 klo 01:43
Voisiko joku nyt vain ystävällisesti kertoa, mikä on ensimmäinen pääkuvan alapuolelle tuleva sininen sana.
Jaskankaan vihjeet eivät minua auttaneet siinä kohdassa.:(
Josko sen sanan avulla saisin tuon lopunkin ristikon täyteen. Vihdoikin.
Kiitos!
32. Rampe17.1.2019 klo 06:54
Jaskan vihjeiden avulla sain tuon alueen täyteen. Ensimmäinen sininen sana on NYTPÄ.
Olin asiasta pitkään epävarma, sillä SELKÄÄ VASTEN PARHAITA-vihjeen ratkaisua en millään tajunnut.
Tajuttuani sen häpesin tajuamattomuuttani.
33. Tuula x17.1.2019 klo 09:11
Kiitos Rampe. Sain kuin sainkin tuon ristikon lopun täyteen. Kävi samoin kuin sinulle. Itseasiassa heitin lehden jo pöydälle, kun en uskonut vihjeeseen SELKÄÄ VASTEN PARHAITA saamani ratkaisusanan olevan mitenkään oikein. Mutta aivan samantien tulikin oivallus. Hieno vihje.
34. happonen17.1.2019 klo 11:17
Laatija kyllä harhautti onnistuneesti tuolla selkää vasten parhaita - vihjeellä. Jäin pohtimaan jotain vihdat / vastat -tyyppisiä ratkaisuja ja sitten kun sain alkukirjaimen kiinni, niin fiksaannuin ajatukseen ahavasta (onhan se mukavampi selkäpuolella kuin naamalla). Olipahan aika hankala tuo vasen yläkulma.

Jaskan viestissä on oivallinen esimerkki siitä, kuinka auttaa kysyjää ilman että, huudellaan suoraan ratkaisusanoja.
35. Tarja17.1.2019 klo 11:27
Minäkin harrastin aikoinaan tuota uudelleen vihjeitystä, mutta sitten sain sellaista palautetta, että halutaan suoria vastauksia. Joten vaikea tässä on olla kaikille mieliksi.
36. Mettalo17.1.2019 klo 13:16
Vasen alakulma tökkii vielä: KOUKUTTAVA, YLIMYKSISTÄ
37. Tarja17.1.2019 klo 14:28
Minulla on koukuttavana pelialan yritys Atari, ja ylimyssukuna Tott.
38. Tarja17.1.2019 klo 18:24
Nyt on anatomia luettavissa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *