KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKIN RISTIKOT ALBUMI 2/21

9916. Iisakin Ristikot Albumi 2/21

Satu10.11.2021 klo 20:25
Ihana Iisakin Albumi nro 2 oli kaupassa tänään, kyllä sitä olikin jo odotettu!
2. Joutilas15.11.2021 klo 09:02
Onko sivun 6 Skyttä/Löfgren Albumin erilainen vihje "naurajan teonsana" virheellinen? Ainakin minä saan siitä vähän erilaista tekemistä.
3. Sirpa15.11.2021 klo 12:05
Joutilas; samaa ihmettelin ensin.. mutta risteävät sanat ovat ok. On sille ratkaisulle ihan looginen selitys. Kai.
4. Joutilas15.11.2021 klo 13:33
Sirpa, kiitokset osallistumisesta. Risteävät minullakin mielestäni ihan ok. Mainitsemani pystyvihjeen eka tavun toisen kirjaimen haluaisin vaihtaa, mutta ei toimi sitten enää vaakaan. No hyvä, jos siihen löytyy looginen selitys, vaikkei se minulle auennutkaan - ainakaan vielä.
5. Mörö15.11.2021 klo 21:16
Kyllähän tuo naurajan teonsana ihan sanakirjasta löytyy. Aivan eri assosiaatio siitä kyllä ensiksi tulee mieleen. Eli ei virhe, mutta sanana harvemmin törmää tuossa merkityksessä.
6. Satu19.11.2021 klo 16:57
Albumin erikoinen s. 25, onko tuossa väärä pääkuva vai enkö vain tajua ideaa? Saan ihan outoja ratkaisusanoja harmaisiin kohtiin.
7. Sirpa19.11.2021 klo 23:15
Satu; aloitin sitä ristikkoa tekemään ja kyllä minusta siinä ihan oikea kuva on. Vaikean tuntuinen ristikko kylläkin..
8. Satu24.11.2021 klo 15:06
Lainaus: 7. Sirpa 19.11.2021 klo 23:15
Satu; aloitin sitä ristikkoa tekemään ja kyllä minusta siinä ihan oikea kuva on. Vaikean tuntuinen ristikko kylläkin
Taisin ensin etsiä ihan väärää vihjettä pääkuvasta, nyt luulen tajunneeni.
9. Satu24.11.2021 klo 15:07
Alfin Eskimotervehdys teettänyt montakymmentä tuntia töitä! Vielä oikeassa alakulmassa aukko. Kyllä onnistumisen ilo on mahtavaa!
10. Rampe24.11.2021 klo 16:50
Satu,
Punaisessa Pelikaanissa Mirja Pihlajamäen ristikot ovat vähän samantyylisiä kuin tässä Albumin erikoinen.
Niissäkin tulee usein haettua kuvasta väärää vihjettä.
11. Joutilas24.11.2021 klo 16:51
Sain juuri Albumin täyteen. Visaisia oli runsaasti, mutta Salo, Simberg ja Skyttä totutusti kaikkein vaikeimmat. Skyttä armollisesti päästi parista kohtaa edes kohtuullisen helposti alkuun, mutta sitten saikin punnertaa ihan tosissaan. Salo ja Simberg eivät meinanneet päästää mistään aloittamaan, mutta suurella sinnikkyydellä heidänkin vastarinta alkoi vähitellen murentua. Laukalle ei lähtenyt missään vaiheessa, vaan etanaakin hitaammin joutui etenemään.
Jo kauan aikaa näiden velikultien ristikoiden parissa on tullut mieleen, että nyt on niin vaikeat, etteivät minulta ratkea. On ne tähän asti lopulta kuitenkin ratkenneet. Haluankin saman tunteen kanssa painivia kannustaa sitkeästi jatkamaan taistelua. Kyllä ne pala palalta aukeavat! Olen samaa mieltä, kuin Satu: Kyllä onnistumisen ilo on mahtavaa! Ja sen ilon haluan jakaa myös laatijoiden kanssa, sillä ilman heidän hyvyyttään, ei tätä iloa voisi kokea.
Erikoiskiitos vielä Toni Piiraiselle, joka mielestäni parantaa ja vaikeuttaa mukavasti koko ajan.
12. Pekku25.11.2021 klo 22:59
Olen päässyt vasta hieman yli puolivälin ja alan pikkuhiljaa epäilemään että ukkelin aivotoiminta on laantumassa, niin vaikeita ristikoita on tullut vastaan, mm Kalvan "Pipopäiset" , tiipiin "Tyhjää täynnä" ja nyt viimeksi Skytän "Pian paukkuu". Lehti on ilmeisesti tavallista haastavampi, helppoja ei kovin montaa ole tähän mennessä ollut, hyvä näin. Odotankin jo innoissani ja kauhuissani että pääsen loppupään pahisten kimppuun.
13. tiipii26.11.2021 klo 14:03
Rapiat kymmenen vuotta (kaupallisia)laadintoja takana, ja vielä kehittyy(?)... Mihinkä sitä tässä vielä yltääkään?

Lehteä en vielä ole nähnyt, mutta jos siellä on ne kaksi tehtävää mitä oletan, niin ne laadittiin ajatuksella helpompi alkupään tehtävä ja toinen vaikeampi lehden loppuosaan.
14. tiipii26.11.2021 klo 22:52
No kävin kaupassa kurkkaamassa, mitä ne oli lehteen laittaneet. Ihan oli eritehtävät kuin kuvittelin, toisen tehtävän olin jo totaalisesti ehtinyt unohtaa, kun se oli lähetetty jo helmikuussa.
15. Pekku3.12.2021 klo 23:27
Enpä muista miesmuistiin törmänneeni niin pahaan ristikkoon kun tuo Simbergin "Eskimotervehdys" oli.
Ensimmäisenä iltana keksin 6 sanaa, toisena iltana pyyhin niistä puolet pois ja keksin taas pari niin että kahden rupeaman jälkeen olin keksinyt peräti 10 sanaa eri puolille ! Sitten tuli tunne että nyt riittää, lehti postiin ja uuden Iisakin kimppuun, mutta yön yli nukuttua päätin kuitenkin vielä yrittää ja kuin ihmeen kautta se alkoikin sujua.
Neljä tuntia siihen meni ja ristikko tulikin valmiiksi kuten koko lehtikin saman tien.
Hieno lehti, kiitokset kaikille laatijoille, "pahiskunkku" oli tällä kertaa tuo "Eskimotervehdys" ylivoimaisesti :)
16. Sirpa4.12.2021 klo 11:24
Alfin Eskimotervehdyksen parissa tosiaan vierähti ilta jos toinen, mutta tuli lopulta täyteen. Sensijaan Salon ristikossa yksi kohta tökkii kun en ymmärrä vihjeestä tullutta ratkaisua, Ei siinä kohtaa ole edes piilokirjainta, mutta nämä Salon vihjeet on joskus.. tai usein.. niin sikaovelia.. Mikä on vain hyvä asia! Muuten taitaa lehti olla yhtä piilokirjainta vailla vajaa, ja se tyhjä kohta on heti sivulla 3, Kaijan ristikossa.

Monipuolinen lehti tämä albumi, Kiitos kaikille laatijoille! Ihan paras!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *