KESKUSTELUT > RISTIKOT > P.A.MANNINEN

9896. P.A.Manninen

kallej1.12.2018 klo 10:48
Tänään Aamulehdessä laaja juttu P.A.Mannisesta.
2. Ritu2.12.2018 klo 17:42
Kallej: olipa kiva, kun vihjasit tuosta jutusta. Minulla on mahdollisuus lukea Aamulehti joka päivä, mutta aina ei ehdi. Ohi olisi tuokin juttu ilman vinkkaustasi mennyt.

Ei sitten mikään ihan vaatimaton herra ollutkaan tämä vain ristikoiden kautta minulle tutuksi tullut piirtäjä. Jutussa sanottiin, että Manninen on sarjakuvien king. Jutun luettuani ei voi olla kuin samaa mieltä.
Lehtijutussa olleessa kuvassa Mannisen selän takaa oli kirjahylly, jossa ei muuten tyhjää tilaa näkynyt. Siellä oli myös kirjasarja, jonka selustoissa luki: I am a hero.
Tuon jutun luettuani olen sitä mieltä, että tuo sama teksti voisi kyllä nyt lukea Mannisenkin selässä ;).
3. Ylläpito2.12.2018 klo 17:45
Pannaan se tuonne sanaris.fi-henkilögalleriaan jossain vaiheessa. Meillä on sen uusiminen ollut koko vuoden mielessä, mutta eipä ole saatu vielä aikaiseksi.
4. Tarja2.12.2018 klo 17:56
Nettilehden juttu on vain tilaajille. Pitänee etsiä sellainen kirjasto, jonne Aamulehti tulee. P.A. Manninen on aina ollut yksi suosikkikuvittajistani.
5. Ylläpito2.12.2018 klo 17:58
Kyllä tuo voidaan liittää Mannisen esittelyn yhteyteen aika piankin.
6. Rampe3.12.2018 klo 07:08
Minä en puolestani ole mitenkään ihastunut Mannisen kuvituksiin. Tyylikeinostahan tietenkin on kyse, mutta minusta jälki on yksinkertaisesti rumaa.
Hänen sarjakuvansa ovat minulle tuntemattomia. Wikipedian mukaan niiden huumori perustuu irti revittyihin ruumiinjäseniin, joten en taida olla ihan kohdeyleisöäkään.
7. Tarja3.12.2018 klo 08:04
Minä arvostan Mannisen kuvituksissa eniten sitä, että niissä ei tarvita suurennuslasia. Niistä näkee heti, mistä on kysymys. En tykkää yhtään suurennuslasin kanssa tihrustaa pieniä yksityiskohtia sisältäviä piiperryksiä, joista ei lopultakaan saa selvää, mitä siinä kuvassa on. Erityisesti olen ihastunut Mannisen tikku-ukkoihin. Ihailen niiden ilmeikkyyttä ja sitä, miten niistä näkyy se olennainen, mitä haetaan.
8. Ritu3.12.2018 klo 20:03
Minä taas piirrosten sijaan annan Manniselle pointsit siitä, että hänen kuvittamansa ristikot ovat aina sellaisia ihan ite tehdyn näköisiä. Vähän kuin Terhi Niinilaaksollakin.
Vihjetekstit vapaalla kädellä kirjoitetun näköistä, kuitenkin niin, että kaikesta saa selvän joutumatta miettimään, että mitähän tuossakin lukee.
Ja vaikkei Aamulehden jutussa mitään mainittukaan Mannisen viherpeukaloisuudesta, niin kyllähän tuota huumorinkukkaa osaa Manninenkin välillä aika taitavasti piirroksissaan viljellä.
9. Ritu3.12.2018 klo 20:41
Jahas, keksin näköjään edellisessä kommentissani Terhi Liinalaaksolle uuden sukunimen. Ja samalla terveiset hänellekin, että pysyisi persoonallisessa kirjoitustyylissään. En kaipaa yhtään enempää konemaista steriiliyttä ristikoihin.
10. O3.12.2018 klo 21:23
8. Ritu, Tuo "viljellä" oli sattuvasti sanottu, sillä siitä tuli viimeinen kovis mieleeni.
Minäkin pidän hänen kuvituksistaan juuri siksi, että ne ovat hyvin persoonallisia ja selkeitä.
11. HT3.12.2018 klo 22:25
Lainaus: 3. Ylläpito 2.12.2018 klo 17:45
Pannaan se tuonne sanaris.fi-henkilögalleriaan jossain vaiheessa. Meillä on sen uusiminen ollut koko vuoden mielessä, mutta eipä ole saatu vielä aikaiseksi.

Ja kun uusitaan, kannattaa korjata se epäkohta, että linkki tekijät>piirtäjät>Jari Koivisto>Esimerkkiristikko.pdf ei tuo esille mitään.
12. Matti3.12.2018 klo 23:49
Komppaan tässä Rampea. Minua häiritsevät kaiken liioittelu (pään kokoiset hikipisarat), rujoiksi piirretyt kasvot, ja homssuinen yleiskuva. Mutta makuja on monia.
13. Tarja4.12.2018 klo 00:01
Tässä vaiheessa nimimerkeistä voisi päätellä, että miehet tykkäävät katsella kaikkea sievää ja somaa (kuten naisia) ja me naiset taas kelpuutamme rouheammatkin asiat, kuten partaiset miehenturjakkeet, ja Mannisen kuvat ;)
14. le5.12.2018 klo 19:39
En ollut aikoinaan ihastunut Mannisen sarjakuviin, mutta ristikot ne vasta ovatkin jotain. Aina löytyy uusi jippo. Ristikko on ihan pakko ratkoa, että se paljastuisi. Tutustuin ristikoihin vasta Iisakin klassikoissa. Uudessa klassikossa ei ollut Mannisen ristikoita, joten lehti jäi ostamatta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *