KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 4.-5.9.2021

9807. IS Viikonloppu 4.-5.9.2021

Ylläpito3.9.2021 klo 09:02
Huomenna Teemulta ja Heliltä kakspuolpallonen.
2. Joutilas4.9.2021 klo 13:26
Olipas kaksikko taas laatinut ja sommitellut mukavan ratkottavan. Tuli kyllä niin hyvä mieli monista juonteista ja juonista. Pääkuvasta rinnakkaiset pystyt siniset toivat minulle mieleen maamme lipun, tosin vielä ilman vastaavia vaaka sinisiä. Kenties Itsenäisyyspäivän aikoihin koetaan sellainenkin, ellei ole jo koettu?
Ristikon vaikeuden kakspuolpallonen mielestäni kohdillaan; Teemulle ja Helille annan kuitenkin kolmepallosen.
3. eol4.9.2021 klo 14:05
Tämä kakspuolikas on mielestäni mainio kevyemmän pään kovis, johon hieman kierompia - mutta ei liian kiemuraisia - vihjeitä on siroteltu sopivan maltillisesti ja jossa vihjeiden ja ratkaisusanojen väliset kytkökset loksahtelevat sopuisasti paikoilleen. (Yllätyin kyllä löytäessäni Kielosesta erään 6-kirjaimisen ratkaisusanan. Palaan tähän ehkä myöhemmin.)
4. Kuju4.9.2021 klo 18:41
Lehti ostettu, mutta ei vielä aikaa uppoutua siihen. Kädet jo tärisevät ...
5. Elva4.9.2021 klo 20:16
Taas oli laadukas Pallonen/Kärkkäinen ristikko. Näitä on suuri nautinto ratkoa. Sopivan haastavia minulle, niin ettei missään vaiheessa tule epätoivoista tunnetta. Siniset ratkesivat helposti, mutta löytyi myös vihjeitä joissa oli enemmän pähkäilemistä. Paljon kiitoksia!
6. Rampe4.9.2021 klo 20:47
Minä kyllä hieman ihmettelen ratkaisusanaa vihjeeseen 1%.
Käsittääkseni ratkaisusanan pitäisi olla perusmuodossaan, yksikössä tai monikossa.
Voin olla tässä vääärässä ja voi olla niinkin, että olen vihjeen väärin ratkonut.
7. ++juh4.9.2021 klo 21:43
Rampe, tarkista asia Kielitoimiston sanakirjasta.
8. Kuju5.9.2021 klo 11:14
Olipas kiva kokemus tällä kertaa. Kaksi ja puoli tuntia meni aika tarkkaan. Kahta viimeistä kirjainta en meinannut millään keksiä, mutta sitten löytyi ratkaisu siihen keskikuvasta alas oikeanpuoleisen sinisen sanan toiseen kirjaimeen, jota kautta vaakasanakin sai sitten merkityksensä.
9. Jaska5.9.2021 klo 11:59
6. 7. Myös Nykänen tietenkin tuntee.

Vuoden helpoin 2½ toistaiseksi. Sitä en moitteeksi tarkoita, onhan jokin ristikko jollekulle, ellei kaikille, aina helpompi kuin jokin muu. Tämä edustaa kastissaan tekijäin tinkimätöntä, vastuullista ammattitaitoa. Myös pehmokovikset ovat täällä parempia kuin jossain muualla.
10. Jiikoo6.9.2021 klo 18:12
Iltikseni ostin maalikylä-huoltoreissulla jo lauantaina, mutta enpä jaksanut ratkoa tuoreeltaan pitkällekään. Nyt maanantaina sain lopulta vastaustekstarin lähtemään iltapäivällä ja vähän myöhemmin täyttyivät loputkin ruudut. Nautittava ratkottava.

Laadukkaita laatimuksiahan nämä kaksjapuolpalloset aina ovat, Kärkkäisen visuaalinen toteutus pisteenä i:n päällä! Vaikka pääkuva onkin aika suurpiirteisesti piirretty, olin tajuavinani heti alkajaisiksi, ketä kuva on esittävinään.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *