KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 27/2018

9740. SK 27/2018

Jiikoo5.7.2018 klo 23:41
Niin symppiksiä kuin Mirja Pihlajamäen teemaristikot tuppaavat olemaankin, en onnistunut tällä kertaa ilahtumaan siitä, että koin joidenkin värillisiin ruutuihin tulevien vastaussanojen assosiaatioyhteyden pääkuvaan olemattoman löyhäksi. Huivipäänaisen ratkaisusanan jouduin kaivamaan esiin Ratkojista, ei kuulunut sellaisenaan sanavarastooni.

Antti Parkkisen piiliksessä puolestaan löysin järkevän ja aivan ilmeisen ratkaisusanan kohtaan V21, mutta vihjeen jälkiosasta en osaa tätä sanaa löytää. Vika lienee vain omissa hoksottimissani.

Kiitokset joka tapauksessa molemmille laatijoille viihdyttävistä tehtävistä!
2. joskus6.7.2018 klo 16:29
Ristikosta olen aivan samaa mieltä kuin Jiikoo. Pihlajamäki on perussuosikkini. Piilosanan V21 on kyllä siellä jälkiosassa annettuna.
3. O6.7.2018 klo 21:15
Komppaan edellisiä, sillä muutama assosiaatio hieman oudoksutti. Kaksitähtinen kuitenkin ihan mukavaa täytettävää.

Kiitos Mirja Pihlajamäki!
4. ++juh6.7.2018 klo 21:29
Teemasanojen yhteys ristikon teemaan on aivan selvä.
5. joskus8.7.2018 klo 10:11
Uskoin ++juh:n kommenttia ja lopulta vaimo keksi yhteyden ristikon teemaan. On se aivan selvä, kunhan sen keksii.
6. tuffa Porist11.7.2018 klo 16:11
Melko vaikea meikämannen kyvyille, tuntui
aika mukavalta, kun sai ratkaistua (?). Kuulun siihen porukkaan, joka ei (vielä) ymmärrä vihreitten yhteyttä pääkuvaan.
Mukava vielä funtsia asiaa! Kiva ristikko,
joka minulle 3-tähtinen.
7. tuffa Porist13.7.2018 klo 13:03
Kertosko joku mua hoksaavampi mitä yhteyttä sanaristikon pääkuvaan liittyvilä sanoilla on toisiinsa, mulla lyö tyhjää...
8. Lenni13.7.2018 klo 13:27
Broadway-musikaalissa Annie mestariampuja (Annie, get your gun) lauletaan laulu "Pyssyllä ei miestä saa" (You can't get man with a gun). Siitä ne kaksi vaakasanaa ylhäällä. Alhaalle tuli muistaakseni ratkaisuksi "seppä", mikä on ammatti, niin viitaisiko se pyssyyn eli aseeseen -> aseseppä. Näin itse pähkäilin. Keittiö tulee suoraan kuvasta, missä nainen kokkaamassa. Kaikkia sanoja en muista kun ei ole ristikko käsillä, mutta pari ratkaisua on itselläkin vielä hoksaamatta.
9. joskus13.7.2018 klo 13:37
En ole tuffaa hoksaavampi, mutta Annie oli mestariampuja. Muitakin mestareita maailmassa on.
10. Siru13.7.2018 klo 13:49
Mestarit: keittiömestari, palomestari, ruiskumestari, muonamestari, latumestari, huvimestari, vaatturimestari, mestarinäyte!
11. tuffa Porist13.7.2018 klo 15:02
Kiitos 8,9 ja 10. Olispa tuon pitänyt honata, mutta kunnei niin ei. Nyt voi nukkua taas rauhassa!
12. PM14.7.2018 klo 23:03

Tuo pääkuva oli avoin vihje, joka mielestäni ei juurikaan auttanut muiden kuin kolmen pääkuvaan liittyvän sanan löytämisessä. Mestareita on monia kuten edellä todetaan. En minäkään ratkoessani äkännyt yhteyttä, jälkikäteen on se toki kiva lukea täältä. Ratkoessa toivoisi vihjeiden olevan avuksi ratkojalle.

Muilta osin pidin tämän ristikon ratkomisesta.
13. KJ15.7.2018 klo 15:17
Minusta assosiaatio ei ollut liian kaukaa haettu. Tosin tein sen suhteen kyllä itsenä huvittavan mokan. Ajattelin kaikki assosiaatiot samalla kaavalla, jolloin NÄYTEMESTARI tuntui vähän hassulta. Ajattelin vain, että kyseessä on laboratorion esimiehen leikillinen nimitys, enkä tullut muuttaneeksi ajatustani.
14. Heljä-Maija15.7.2018 klo 16:31
Sirun mainitseman huvimestarin tilalla minulla on hovimestari. Tuntui jotenkin luontavammalta vaakasanakin huomioiden.
15. Siru15.7.2018 klo 22:28
Totta tosiaan, hovimestari eikä huvimestari!
16. ++juh15.7.2018 klo 22:48
Eiköhän huvikin käy, vaakaan pusut (rosot) ja pystyyn ruuat (ruoat).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *