KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 5/2018

9670. Iisakki 5/2018

joopajoo3.5.2018 klo 10:31
Uusi iisakki tosi helppo, takasivukin selvisi 15 minuutissa, viimeinen sivu eli Alf puolessa tunnissa. Panehan lisää vaikeutta Alf, muuten menee mielenkiinto. Tänään koko lehti postiin. Mites Pike, joko on lehti täynnä?
2. Autenttinen3.5.2018 klo 15:05
Iisakki 5 18
Tehtävät osin helpottuneet, mutta ALF Simbergin ajatuspuoleen en oo päässy sinuiksi. Joten ne tehtävät ammottavat tyhjyyttä.
3. Niinpäniin3.5.2018 klo 15:19
Lainaus: 1. joopajoo 3.5.2018 klo 10:31
Uusi iisakki tosi helppo, takasivukin selvisi 15 minuutissa, viimeinen sivu eli Alf puolessa tunnissa. Panehan lisää vaikeutta Alf, muuten menee mielenkiinto. Tänään koko lehti postiin. Mites Pike, joko on lehti täynnä?

Minä ehdin täyttää lehden jo ennenkuin se saapui, ja on jo postissa. Nyt on työn alla kesäkuun Iisakki :)
4. Bönde4.5.2018 klo 12:25
Täällä itärajan tuntumassa postilaatikot ovat niin kaukana, etten ennätä edes 15 minuutissa Iisakkia hakea postilaatikosta.
5. sirpa5.5.2018 klo 11:29
Senverran uutena seuraan tätä Iisakki keskustelua, etten tiedä mistä tää ainainen 'nopeuskilpailu' on peräisin?
Joku sisäpiirivitsihän toi on. :)

Ja Alfista puheenollen, on mun ehdoton laatijasuosikki!
6. Hansu22.5.2018 klo 11:05
Ihana Iisakki! Ja keljuttaa tuo "helppouden" huitaisu,kun ei todellakaan helppo. Haastavia ja vaikeita tehtäviä.
Onko vitsi vai ylimielisyyttä lehti puolisksi täytettynä. Tiedä häntä, kun uusia tuttavuuksia ystäväni kanssa tässä
ratkonnassa ollaan. Tai vajaa vuosi on ratkontariemua jaettu. Auliksen kuva-arvoitukset jumittavat aina jossakin
vaiheessa =( ja muissakin tehtävissä pitkän arpomisen jälkeen,kun AHAA tulee (jos tulee =) on hieno fiilis.
Kiitos jokaiselle laatijalle! Maailma taas vähän parempi paikka
7. maini7.6.2018 klo 23:51
No jopas täällä on hiljaista!
Nyt kun kaikki muut ovat jo lähettäneet täydet ristikkonsa, niin rohkenen kysäistä, kuinka Auliksen alareuna kuvan alta täyttyi, oliko liian helppo? Minä en näy tajuavan!
Ja on muissakin ristikoissa joitain epävarmoja kohtia, mutta jospa joku selittää näitä, kunhan se maaginen takaraja, ensi maanantai, on ohitettu!
Onneksi uusi lehti jo odottelee yöpöydällä!
Leppoisia ratkontatuokioita, nautitaan kesästä!
8. Rampe8.6.2018 klo 17:04
maini,
jos tarkoitat harmaita alimman "pääkuvan" alla, löytyy niistä koko harmaiden juju.
Ensi viikollahan näitä voi ruotia enemmän.
9. sirpa8.6.2018 klo 20:23
maini, mullakin on sama kohta auki Auliksen ristikossa. En hiffaa. Takasivultakin puuttuu vielä yksi. Muuten olis lehti täynnä, jospa viikonlopun aikana hoksais noi loput kohdat, tai sit saa lähteä vajaana postiin.
10. zorro9.6.2018 klo 19:25
Lainaus: 9. sirpa 8.6.2018 klo 20:23
maini, mullakin on sama kohta auki Auliksen ristikossa. En hiffaa. Takasivultakin puuttuu vielä yksi. Muuten olis lehti täynnä, jospa viikonlopun aikana hoksais noi loput kohdat, tai sit saa lähteä vajaana postiin.

Mikähän kuva puuttuu takasivulta, jos antaisin vihjeen?
11. sirpa9.6.2018 klo 19:58
zorro; lähetysaikaa vielä jäljellä, ei saa vihjeitä antaa. Kyselenpä neuvoja sitten kun lehdet on postitettu.
12. zorro9.6.2018 klo 20:39
Lainaus: 11. sirpa 9.6.2018 klo 19:58
zorro; lähetysaikaa vielä jäljellä, ei saa vihjeitä antaa. Kyselenpä neuvoja sitten kun lehdet on postitettu.

OK, mutta jos sittenkin vain ihan pienen pieni vihje.
13. maini10.6.2018 klo 13:43
Mulla takkusi kans viimeisen sivun alarivin eka, kunnes yks raksalla ollut tiesi! :)
Auliksen alalaita ei auennut, vaikka Rampe opasti! Siinä tulitikkukuvassa olen jääräpäisesti ajatellut erästä sanaa, jossa vois olla vaikka z, ja lienenkö nykyaikaista pitänyt liian itsestäänselvänä. Harmittaa vaan, olenhan nämä yleensä saanut oikein!
14. happonen11.6.2018 klo 13:38
Tuli täyteltyä tämä toukokuun lehti rauhalliseen tahtiin noin kuukauden aikana. Ihan laadukasta ratkottavaa oli - kokonaisuutena ehkä aavistuksen verran helpompia ristikkoja kuin alkuvuoden Iisakeissa. Alfit ja Skytän aukio eivät olleet ihan niin hankalia kuin aiemmissa numeroissa, mutta mukavaa päänvaivaa silti.

Pyyntö toimitukselle: hommatkaa piilosanoja joltain muulta tekijältä! Tämän(kin) lehden piilosanat ovat lähes kokonaisuudessaan anagrammi- ja kätkövihjeisiin perustuvia eli ratkojan kannalta varsin tylsiä.
15. sirpa12.6.2018 klo 11:05
zorro; nyt lienee lehdet postitettu, saa kysyy vinkkejä.
Älkää kertoko mulle suoraa vastausta, haluan ite hiffata!
Takasivun kuvista en keksiny rakennusta siitä, missä oli aurinko+kahvikuppi. Antakaa joku viiden pisteen pieni vihje :)
16. Arju12.6.2018 klo 11:59
Kuvan sana alkaa V:llä ;)
17. sirpa12.6.2018 klo 12:04
Kiitos Arju, googlen avulla selvisin. Oli mulle kyllä outo sana ja rakennus!

Minulla jäi myös Auliksen ristikon alareunasta vähän auki, eli mitä siitä alimmasta kuvasta tulee niihin harmaisiin?
18. Arju12.6.2018 klo 12:05
Sirpa, ole hyvä :)
19. Arju12.6.2018 klo 12:13
Sain pitkän pähkäilyn jälkeen TÄTEN ETSIÄ KÄTTÄ ?! Vaan tiiä sitten onko oikein ;)
20. Rampe12.6.2018 klo 13:00
Arju, se on TÄTEN ETSII KÄTTÄ.
Käsipuoli toivoo sen löytävänsä "second hand shopista".
21. Arju12.6.2018 klo 14:28
Rampe, mistähän tuon ään tuohon näppäsin,lievä lukihäiriö tais nopeella vilasulla tulla, otan kuvan ristikosta jos joku kohta jää epävarmaksi, olin siis laittanut ETSII vaikka kirjutin toisin aiemmin ;)
22. sirpa12.6.2018 klo 19:08
Kiitti Arju ja Rampe, nyt on Auliksen ristikko täynnä. En ole ihan päässyt sinuiksi hänen ajatuksenjuoksun kanssa, ja usein en saa kuvista selvää, mutta pitää vaan tehdä näitä enempi niin ajankanssa oppii.
23. maini13.6.2018 klo 00:22
Kiitos teille, nyt lakkasi vaivaamasta! Olin tuota itsekin pähkäillyt, mutta pidin muka liian outona selityksenä! Ei ois pitäny pitää! Nyt innolla kesäkuun lehden kimppuun, ilta on vasta nuori... ; )
24. sirpa14.6.2018 klo 11:58
Ihan yleinen kysymys Iisakin takasivun kuva-arvoituksiin liittyen; onko kenellekään koskaan käynyt niin, että samasta kuvasta saisi ihan järkevästi kaksi eri vastausta? Tällä kertaa ei niin ollut, mutta joskus aiemmin tuntui yhdestä kuvasta, että siitä sais kaksikin vastausta. Enää en muista mikä oli, mutta oli kuitenkin.
25. zorro14.6.2018 klo 14:04
Vastaten Sirpan kysymykseen iisakin takasivun kuvista, että nyt kesäkuun numerossa taitaa olla yksi kuva, josta saa kaksi eri vastausta. Siinäpä onkin pohtimista, kumpi on oikein.
26. sirpa14.6.2018 klo 20:13
zorro; jos ne molemmat on oikein. Jos kerran järkevästi tulee kaksi eri vastausta niin eikö ne tulis hyväksyä molemmat?
27. zorro15.6.2018 klo 19:14
Lainaus: 26. sirpa 14.6.2018 klo 20:13
zorro; jos ne molemmat on oikein. Jos kerran järkevästi tulee kaksi eri vastausta niin eikö ne tulis hyväksyä molemmat?

Kyllä kait. Mitä sanonevat toimitus ja ristikon laatija?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *