KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 2/2018

9542. Iisakki 2/2018

Nolla7.2.2018 klo 17:30
Tämä oli tosi iisi. Ainoastaan ja vain olin pettynyt, Alfinkin siirryttyä tavujen kanssa vekslaamiseen
2. Joutilas7.2.2018 klo 19:24
Sitäkö se olikin? Luulin jo kehittyneeni huimin harppauksin! Oikeasti,kun kovis-lehtiä on niin vähän,toivoisi,että edes ne olisivat todellisia koviksia kannesta kanteen. Tosin visaiseksihan Iisakki itseään mainostaa;ehkä se on eri asia.
3. pösilö13.2.2018 klo 09:00
Oliko Auliksen ristikossa oikeassa alakulmassa vihjevirhe?
TOISTUEN olisi mielestäni pitänyt olla muotoa TOESTUEN.
4. Joutilas13.2.2018 klo 09:18
"pösilö", mielestäni ei ollut mitään virhettä.
5. Pr23.2.2018 klo 15:07
Onpas tämän numeron tiimoilta ollut hiljaista. Tuossa ylempänä lehteä punnittiin ja kevyeksikin laitettiin. Rohkenen olla eri mieltä. Sain äsken lopulta raavittua jostain puuttuvat sanat sivun 22 Alfiin, oikeaan alakulmaan. Ihan parasta/pahinta laatua kyllä mielestäni edusti. Eikä ollut häpeämistä muillakaan vaikeamman osaston sanataiteilijoilla. Mukavasti erotuivat edukseen mm. Kalpa ja Keränen. Skytänkin meno s.19 oli sopivasti ”tolkutonta”.
6. nykkis27.2.2018 klo 17:46
Pr:n kanssa samaa mieltä. Punnertamista vaati useampikin ristikko.
Kakkossivun Alfin vasemmassa alakulmassa KOUKKUNOKKIEN
KLAANI, en oikein ymmärtänyt vihjeen ja saamani vastineen yhteyttä.
Ja samoin miettein kuin Pr, sivun 22 Alfin oikea alakulma kyllä ratkesi,
mutta lienevätkö tulkintani oikein?
Jyräksen sivulla vasemmassa yläkulmassa PILLERIAINE, yhteyttä
saamaani sanaan en saanut vahvistettua.
Tällä kertaa plussat Skytälle, joka mielestäni onnistui laatimaan mukavan
tuntuiset tehtävät.
7. maini28.2.2018 klo 17:23
Ei ollut kauttaaltaan liian helppo lehti! Minulla on vielä muutamia aukkoja, Esim. takasivun viimeinen paikkakunta! Saan alkuosan, mutta kirjaimet LKX eivät kerro minulle mitään! Ja kahdeksas kuva, jossa on ihmemerkki, vähän kuin F ?
Sivulla 16 on 'enkoja' - mikä lienee! Hauska oli taas täytellä, ihan riittävästi vaikeutta ja muutama nopeasti täyttyvä ristikko. Kiitos kaikille laatijoille!
Nykkis, koukkonokkien klaani löytyy muinaisista tarustoista ja pilleriaineenkin rankasti googlasin.

Pian päästään maaliskuun lehden kimppuun.
Valoisia talvipäiviä!
8. Olzi28.2.2018 klo 21:25
Lainaus: 7. maini 28.2.2018 klo 17:23
Ei ollut kauttaaltaan liian helppo lehti! Minulla on vielä muutamia aukkoja, Esim. takasivun viimeinen paikkakunta! Saan alkuosan, mutta kirjaimet LKX eivät kerro minulle mitään! Ja kahdeksas kuva, jossa on ihmemerkki, vähän kuin F ? Sivulla 16 on 'enkoja' - mikä lienee! Hauska oli taas täytellä, ihan riittävästi vaikeutta ja muutama nopeasti täyttyvä ristikko. Kiitos kaikille laatijoille!Nykkis, koukkonokkien klaani löytyy muinaisista tarustoista ja pilleriaineenkin rankasti googlasin.Pian päästään maaliskuun lehden kimppuun.Valoisia talvipäiviä!

Samaa LKX:ää minäkin mietin. Ratkaisu vaikuttaa kuitenkin selvältä. Ja sama kasiruutu mulla tuotti eniten päänvaivaa, mutta lopulta kuitenkin selvisi.
9. happonen1.3.2018 klo 23:41
Oli kokonaisuutena helpohko lehti viime kuukausien Iisakkeihin verrattuna. Ihan mukavaa perusratkottavaa, mutta mikään ristikko ei erityisesti jäänyt mieleen.

"Koukkunokkien klaani" ja "enkoja" ihmetyttivät minuakin ja taisivat olla viimeisenä lehteen kirjoittamani sanat, joihin kumpaankin löytyi lopulta järkevä vastaus. Klaani ei minun mielestäni viittaa tarustoihin, vaikka jostain tarusta löytyneekin kyseinen sana.
10. Pike2.3.2018 klo 08:18
Koukkunokat on ihan päivänselvä juttu. Ettekö ole ikinä kuulleet?
11. Seija4.3.2018 klo 12:02
Siis mikä on tuo koukkunokkien klaani? En löydä mistään.Ja rähmäkäpälä?Tämä nurkka ei aukene minulle
12. Seija4.3.2018 klo 12:08
Mikä on paperijäsen? Tämä Iisakki ei oikein avaudu minulle.En ole näitä Iisakki lehtiä ostanut aiemmin.Paljon outuja sanoja ja sanontoja myös
13. Seija4.3.2018 klo 12:11
Mikä on paperijäsen? Tämä Iisakki ei oikein avaudu minulle.En ole näitä Iisakki lehtiä ostanut aiemmin.Paljon outuja sanoja ja sanontoja myös
14. Tellu4.3.2018 klo 19:14
En keksi tuota 'enkoja'
Apua!
15. Tapio5.3.2018 klo 08:22
Jos joku laittaisi esille sekä vihjeen, että ratkaisusanan tai vain osan siitä tyyliin R..TKAISU.ANA niin vihjeitä voisi pohtia myös ne, jotka eivät ole lehteä tilanneet/ostaneet.
16. pelaaja5.3.2018 klo 08:32
Jos ei nyt kuitenkaan ennen lähetysajan loppumista.
Mutta voit pohtia tätä muutaman päivän näillä tiedoilla: Skytän vihje on ENKOJA ja ratkaisusanassa 4 kirjainta.
17. Lane9.3.2018 klo 12:44
Alfin kakkossivun vasen alakulma täälläkin vielä vähän auki... Koukkunokat... Ikinä kuullutkaan!
18. Lane9.3.2018 klo 12:48
maini: takasivun tehtävässä erikoinen "F" ja mk... mk:n pitäisi kilisyttää kelloja, ennen EU:tahan se oli... Sitten miettii niitä pohjoismaisia paikkakuntia, niin eiköhän se sieltä löydy!
19. Nolla12.3.2018 klo 10:23
Lainaus: 9. happonen 1.3.2018 klo 23:41
Oli kokonaisuutena helpohko lehti viime kuukausien Iisakkeihin verrattuna. Ihan mukavaa perusratkottavaa, mutta mikään ristikko ei erityisesti jäänyt mieleen."Koukkunokkien klaani" ja "enkoja" ihmetyttivät minuakin ja taisivat olla viimeisenä lehteen kirjoittamani sanat, joihin kumpaankin löytyi lopulta järkevä vastaus. Klaani ei minun mielestäni viittaa tarustoihin, vaikka jostain tarusta löytyneekin kyseinen sana.

Koukkunokka = papukaija = kea, niiden suku on Nestor
Enkka = reka = ennätys
20. Jaska12.3.2018 klo 10:56
Ei reka, vaan rekka.
21. sirpa12.3.2018 klo 11:12
Tuota Koukkunokkien klaania ja enkoja minäkin mietin, oikein ne meni, mutta en ymmärtänyt mistä sanat tulivat. Kiitos selityksestä Nolla ja Jaska!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *