KESKUSTELUT > RISTIKOT > UUTISRISTIKKO 6.2.

9539. Uutisristikko 6.2.

Ritu7.2.2018 klo 12:44
Aloitin uuden säikeen nimenomaan tälle ristikolle. Tarinani luettuanne ymmärrätte miksi se on sen arvoinen. Toisena vaihtoehtona säikeen nimeksi pohdin vaihtoehtoisesti RISTIKKORAKKAUTTA

Eilen lähdin aamulla normaalisti töihin aavistamatta millä lailla se iltamyöhällä päättyisi.
Osa työmatkastani on erittäin mutkaista kylätietä. Ja tätä kyseistä tietä illalla palatessani kotiin autoni oli eräällä liukkaalla ja uraisella mutkaosuudella kanssani eri mieltä suunnasta.
Tällä kertaa jouduin tyytymään auton päättämään suuntaan ja siellä sitä oltiin auton nokka syvällä ojassa lumihangessa.
Onneksi sieltä mukavasti pilkotti vetokoukku lumenseasta ja hinauspalvelun auto kiskoi keskellä yötä menopelini takaisin tielle.
Kaikki tapahtui niin nopeasti, etten ehtinyt edes säikähtää, kun sieltä polveen asti ulottuvasta lumihangesta kahlasin pois.

Mutta järkytys tuli vasta kotona vastaan, kun huomasin mitä oli tapahtunut. Autoni etupenkillä ollut kauppakassini lensi tietysti rytäkässä jalkotilaan. Olin ostanut ison 1,5 kg:n lasipurkin etikkamausteliemessä olevia kurkkuja.
Töissä olin aiemmin päivällä niitä jo maistanut ja ilmeisesti jättänyt kannen löysälle. Nyt tuo kansi oli auennut ja ostokseni olivat tuossa liemessä.
Suurimman vahingon kärsi kassissa ollut päivän Ilta-Sanomat. Heti ensimmäiseksi päätin pelastaa mitä pelastettavissa on. Varovasti kääntelin toisiinsa liimautuneita sivuja ja veitsen kanssa irrottelin Erkin laatiman (toivottavasti tonnin arvoisen) ristikon tiskipöydälle kuivumaan.

Aamulla ristikko oli kuin se ei olis etikkalientä nähnytkään. Tuossa se nyt vahingoittumattomana ja ratkottuna lepää pöydällä.
Toivo elää, että tonni kolahtaisi kohdalle ja hinauspalvelun kulut tulis kuitattua sillä. Muutakin onnea oli onnettomuudessa: aamulla mennessäni töihin olin jättänyt SM-kisaristikon autostani postilaatikkoon. Se ei saanut lisämaustetta etikkaliemestä.
2. Jiikoo7.2.2018 klo 16:14
Lainaus: 1. Ritu 7.2.2018 klo 12:44
”Tuossa se nyt vahingoittumattomana ja ratkottuna lepää pöydällä.”

Meinaatko, että jotta ristikkosi on ihan (etikka-) kurkkua myöten täynnä?

Minulla tuollainen tonnin ristikko on jäänyt ostamatta ja täyttämättä, joten voin hyvinkin pitää peukkua puolestasi! Jospahan sitä rahaa röklähtäisi tuohon malliin harmisi vastapainoksi!

Itse olen lähettänyt maanantain IS:n kolmen ristikon kirjainketjut pyydystämään vähän pienempiä voittoja. Satanen suurinta tähän mennessä. SM-kisaristikkonikin olen ehtinyt postittaa.
3. Ritu7.2.2018 klo 17:02
Jiikoo, no kuvainnollisesti kyllä :).
Tosielämässä Ekin ristikoiden kohdalla tuo sanonta ei omalla kohdallani kuitenkaan ole pätenyt.
Mukava ratkottava tämäkin oli ja vielä kun sitä ei tarvinnut ratkoa sairaalavuoteella. Hämmentävän nopeasti taitavat laatijat saa valtavan määrän ajankohtaisuutta sisällytettyä samaan ristikkoon.Sen verran haastava minulle oli, että aina tulee muutama ratkaisusana kirjoitettua väärin, sitten korjattua ja sen jälkeen vähän itseään parjattua.
Nytkin nuo muutama kuulakärkikynäsotku estää minua löytämästä numeroitua ruutua nro 8. Vai tekikö etikkahappo sittenkin tepposet ja liuotti kyseisen numeron pois.
Oliskohan siellä jollakulla teistä tämä ristikko, josta minulle vois antaa vinkin, mikä ruutu on numeroitu kasiksi.
4. Saarivaari7.2.2018 klo 17:12
Ritu, kasiruutu on kuudes rivi alhaalta, vaakarivin ensimmäinen, koskettaa kolikkoa.
5. Ritu7.2.2018 klo 17:21
Saarivaari, kiitos paljon!
Sieltä se ratkaisukirjaimen alta vähän pilkisti, kun nyt osasin sitä oikeasta kohtaa hakea.
Ratkaisun lähetysaika päättyy huomenna, joten minulla olisi työpaikallani ollut vielä mahdollisuus tarkistaa se. Mutta tämä on ihana paikka, apua saa lähes mihin vaan kun kysyy.
6. Tuula8.2.2018 klo 14:46
Kuudes rivi alhaalta laskien ja ja siitä ensimmäinen kirjain.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *