KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK 15/2019

10043. SK 15/2019

Jiikoo12.4.2019 klo 19:07
Hannu Salokankaan ** tarjosi monta riemastuttavaa oivallusta, kuten palstan johdannossa luvattiinkin. Tervetullut ”vierailija” sinänsä varsin tasokkaiden vakilaatijoiden joukkoon!

Ekin piiliksen luvattiin olevan ”keskitasoinen”. Ehkäpä, mutta minulta vaati puolen tunnin puserruksen, ehkäpä vähän ylikin. Sillä vauhdilla ei totisesti olisi mitään jakoa loppukilpailuun huomisessa Tuusulan SM-skabassa.

Näillä viikonloppu joka tapauksessa lähti mukavasti käyntiin, kiitokset!
2. joskus13.4.2019 klo 15:50
Minustakin mukava ristikko. Pari vihjettä piirun verran pielessä, joista miinus.
3. Elva14.4.2019 klo 09:04
Sekä piilis että ristikko teettivät paljon työtä. Ristikosta jäi kaksi vihjettä tajuamatta, vaikka sainkin ao. kohtiin järkevät sanat. Piiliksessä olen pikkuisen epävarma eräästä kymmenkirjaimisesta sanasta, vaikka luultavasti se onkin oikein.
4. spa14.4.2019 klo 16:38
Kiva ristikko, jossa myös minulla jäi kaksi vihjettä tajuamatta, ratkaisut syntyivät risteävistä. Varmaan sitten taas nolottaa, jos joku ne aikanaan selittää (kts. SK12).
Piiliksessä minulla oli yhdessä kymmenkirjaimisessa ensin väärä sana, joka tuntui kovin oikealta. Kun en keksinyt, kuinka se sopisi vihjeeseen, löysinkin oikean. Olisikohan Sinulla, Elva, sama tilanne?
5. POH14.4.2019 klo 16:48
Näihin ristikon aiempiin ylistämisiin täytyy yhtyä, uutta tuntua.
6. Elva14.4.2019 klo 17:06
spa, puolet piiliksen ratkomiseen käyttämästäni ajasta kului tähän sanaan. Koska puolet sanan kirjaimista tulee risteävistä sanoista, on vaihtoehtoja rajallinen määrä. Uskon käyneeni ne läpi. Mainitsemani epävarmuus on aika minimaalinen. Torstaina voimme pohtia lisää.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *